Video Șeful Ford, încântat de performanțele unei mașini electrice de la concurență: O conduc de 6 luni și nu vreau să renunț la ea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CEO-ul Ford, Jim Farley, spune că nu vrea să renunțe la Xiaomi Speed ​​Ultra 7 pe care a condus-o în ultima jumătate de an.

Șeful Ford a condus în ultima jumătate de an un Xiaomi SU 7M
Șeful Ford a condus în ultima jumătate de an un Xiaomi SU 7M

Nu-mi place să vorbesc atât de mult despre competiție, dar conduc Xiaomi”, a spus Farley în timp ce vorbea cu prezentatorul britanic Robert Llewellyn la „The Fully Charged Podcast”.

„O conduc de șase luni și nu vreau să renunț la ea”, a continuat Farley.

SU7 este primul vehicul electric al Xiaomi. Gigantul tehnologic chinez produce trei versiuni ale mașinii: SU7, SU7 Pro și SU7 Max. Farley nu a precizat ce versiune o conducea.

Este fantastic. Se vând 10.000, 20.000 pe lună", a spus Farley despre succesul Xiaomi cu SU7 mai devreme în interviu.

Popularitatea SU7 a venit cu un cost pentru Xiaomi. Când Xiaomi și-a raportat câștigurile din al doilea trimestru pe 21 august, filiala sa EV a înregistrat o pierdere ajustată de 252 de milioane de dolari.

Asta înseamnă că Xiaomi a pierdut aproximativ 9.200 USD pentru fiecare dintre cele 27.307 SU7 livrate în acel trimestru. SU7 este vândut la un preț de bază de 215.900 de yuani, sau aproximativ 30.000 USD și este disponibil numai în China.

Un purtător de cuvânt al Xiaomi i-a spus lui Matthew Loh de la BI în august că societatea caută să-și reducă costurile de producție prin creșterea dimensiunii brațului său EV.

În plus, primul EV al Xiaomi este un sedan pur electric, iar costul investiției este relativ mare, așa că va dura ceva timp pentru a digera această parte a costului”, a declarat purtătorul de cuvânt pentru Loh.

O „amenințare existențială”

Acestea nu sunt primele comentarii pe care Farley sau colegii săi directori Ford le-au făcut despre amploarea sau progresul industriei EV din China.

După ce a vizitat China în mai, Farley i-a spus unui membru al consiliului de administrație al Ford că industria auto din China este o „amenințare existențială”, a informat The Wall Street Journal în septembrie.

La începutul anului 2023, Farley și directorul său financiar, John Lawler, se aflau în China când au testat un SUV electric fabricat de producătorul auto de stat Changan Automobile, a raportat Jurnalul.

Raportul spunea că perechea a fost impresionată de calitatea vehiculelor electrice produse din China.

Jim, nimic nu mai e ca înainte”, i-a spus Lawler lui Farley, conform Jurnalului. „Acești băieți ne-au luat-o înainte”.

Comentariile lui Farley au venit pe măsură ce producătorii de automobile chinezi continuă să domine piața globală de vehicule electrice. Datele compilate de firma de tehnologie ABI Research pentru Business Insider arată că producătorii auto chinezi au reprezentat 88% din piața de vehicule electrice din Brazilia și 70% din Thailanda în primul trimestru al acestui an.

Concurența cu rivali precum Xiaomi va fi esențială pentru Ford, deoarece își formulează abordarea față de piața EV.

Ford a înregistrat o mare pierdere a câștigurilor în al doilea trimestru al anului, ducând la scăderea acțiunilor companiei. Câștigul pe acțiune al companiei a fost de 0,47 dolari, sub estimările analiștilor de 0,68 dolari. Rentabilitatea sa pentru trimestrul a fost împovărată de segmentul său de mașini electrice, care a înregistrat o pierdere de 1,14 miliarde de dolari pe fondul încetinirii cererii. Câștigurile Ford din trimestrul al treilea sunt scadente pe 28 octombrie.

În august, Lawler le-a spus reporterilor că Ford își schimbă strategia EV și va înlocui SUV-urile electrice planificate cu modele hibride. Mișcarea va costa pe Ford aproape 2 miliarde de dolari. Acțiunile Ford au scăzut cu aproape 9% până în prezent.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite