Creşte importanţa sănătăţii şi a stabilităţii financiare pentru români. Ce s-a întâmplat cu piaţa de asigurări în 2020

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Groupama Asigurări
Foto: Groupama Asigurări

Anul 2020 a marcat o creştere semnificativă a segmentului asigurărilor de persoane, acesta însumând 107 milioane lei, în creştere cu 27,5% faţă de anul precedent, asigurările de viaţă au avut o contribuţie de 46 de milioane lei (30,2%), în timp ce asigurările de sănătate şi accidente au crescut cu 25,5% faţă de 2019, arată datele transmise, vineri, de Groupama Asigurări.

Potrivit sursei citate, evoluţia pozitivă înregistrată pe acest segment este în linie cu trendul ascendent care se remarcă şi la nivel global pe piaţa asigurărilor, confirmând un grad mai ridicat de conştientizare a riscurilor în rândul românilor, dar şi o importanţă mai mare acordată sănătăţii şi stabilităţii financiare. 

Segmentul CASCO, prima linie de business a companiei, a avut şi el o contribuţie importantă la veniturile totale şi a atins, în 2020, 492 de milioane lei, în uşoară scădere faţă de anul precedent, cu 0,6 procente. 

În 2020, segmentul Property, inclusiv Agro, a doua linie de business ca pondere în veniturile totale, a avut de asemenea o contribuţie semnificativă la rezultatele companiei, generând venituri de 277 de milioane lei, echivalentul unei creşteri de 8,6% faţă de 2019. 

”Cu toate acestea, rezultatele pe acest segment au fost influenţate negativ de seceta excepţională, care a afectat culturile şi a generat daune semnificative.”, transmit reprezentanţii Groupama Asigurări.

În ceea ce priveşte asigurările RCA, Groupama a înregistrat o scădere, această linie continuând să rămână neprofitabilă, pe fondul unor daune însemnate.

Conform sursei citate, În 2020, Groupama Asigurări a fost primul asigurător care a decis acoperirea în mod excepţional a riscurilor asociate pandemiei de Coronavirus, atât pentru clienţii actuali, dar şi cei care au încheiat ulterior o Asigurare medicală integrală, o Asigurare de viaţă sau o Asigurare de călătorie. 

Tot în 2020, Groupama Asigurări a lansat şi Asigurarea pentru călătorii în România, un produs gândit să răspundă nevoilor de călătorie în context pandemic, dar şi să sprijine turismul local. 

Pentru a asigura accesul facil la serviciile companiei, Groupama Asigurări a mizat în 2020 pe digitalizare, punând la dispoziţia clienţilor servicii precum Video Asist, pentru constatarea daunelor la distanţă, autoconstatarea pentru daunele mai mici de 2.000 de lei sau semnarea electronică a documentelor de asigurare. 

Groupama Asigurări a atins, anul trecut, un volum total al primelor brute subscrise de peste 1 miliard de lei, în scădere cu 2.3% faţă de anul anterior, în condiţiile în care poziţia pe RCA a fost în continuare una conservatoare. 

Potrivit agenţiei de asigurări, în afara RCA, creşterea a fost  de 5,1% faţă de anul precedent, cu un total al primelor brute subscrise de 943 de milioane lei. 

La nivel de Grup, Groupama a înregistrat pentru perioada raportată o valoare totală a primelor brute subscrise de 14,4 miliarde Euro şi un profit operaţional de 306 milioane Euro. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite