Crește concurența printre băncile digitale: După Salt a apărut și hamsterul de la Addiko
0O nouă bancă digitală și-a extins afacerile în România, intrând direct în competiție cu Salt Bank, care a ajuns la aproape un an de activitate.

Grupul austriac Addiko a lansat deja oferte pentru români, care pot fi selectate în funcție de vârstă și de obiective.
„La Addiko Bank, credem că banking-ul trebuie să fie simplu, clar și accesibil oriunde te-ai afla. Suntem o bancă specializată și ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat: să te ajutăm să-ți gestionezi finanțele ușor, eficient și așa cum îți dorești. Fie că ai nevoie de sprijin în deciziile zilnice sau îți planifici viitorul, suntem aici pentru tine – ca să transformi fiecare oportunitate în realitate, ușor și fără complicații. (...) Credem într-un banking clar și simplu, fără comisioane ascunse sau procese complicate – doar transparență și onestitate la fiecare pas, astfel încât să știi mereu la ce să te aștepți.

Addiko Bank folosește tehnologia pentru a-ți oferi soluții digitale inovatoare, făcând banking-ul mai simplu și mai eficient, direct pe telefonul tău”, se menționează pe site-ul bănci.
„Intrarea strategică pe piața Addiko Bank în România și creșterea performanței în Serbia urmăresc să sporească creșterea veniturilor și a câștigurilor prin inițiative extinse de împrumut și leadership”, scrie simplywall.st.
Folosind o imagine animată a unui hamster, grupul austriac oferă deja diverse produse și servicii bancare în Croația, Slovenia, Serbia, Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Austria și Germania, și mai nou în România.
„Intrarea pe piață în România, bazată pe modelul de afaceri digital pentru consumatori al Addiko Bank, este de așteptat să ofere oportunități semnificative de creștere pe o piață de creditare de consum în expansiune rapidă, care ar putea avea un impact pozitiv asupra creșterii veniturilor prin volumul crescut de împrumuturi”, arată sursa citată.
Addiko Group, o bancă specializată în sectorul consumatorilor și al IMM-urilor care își desfășoară activitatea în Europa Centrală și de Sud-Est (CSEE), a obținut un profit după impozitare de 45,4 milioane de euro pentru întregul an, în 2024. Rezultatul marchează o îmbunătățire de 10,4% față de anul precedent.

Amintim că Salt Bank, prima bancă 100% digitală din România, a fost lansată oficial pe piață în primăvara anului trecut, după ce a fost cunoscută sub numele de Idea Bank și achiziționată de Banca Transilvania în 2023, transmite instituția bancară în cadrul unui comunicat de presă.
Salt Bank informa anul trecut că peste 80.000 de români și-au exprimat opinia că ar fi interesați de o soluție bancară 100 digitală, iar insituția bancară deținută de Banca Transilvania a lansat și un program de pre-înrolare pentru a găsi aceste cifre, utilizând sloganul „Utilizator ai mai fost, fondator sigur nu”. În urma programului de pre-înrolare, potrivit companiei, peste 80.000 de persoane s-au înscris pe o listă de așteptare pentru a deveni „fondatori” Salt.