Costescu: Tarom trebuie să-şi stabilească strategia comercială şi abia apoi să se gândească la flotă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tarom vrea flotă nouă de avioane, dar a avut pierderi în ultimii ani
Tarom vrea flotă nouă de avioane, dar a avut pierderi în ultimii ani

Operatorul aerian Tarom trebuie să-şi stabilească mai întâi strategia comercială şi abia apoi să se gândească la metodele prin care poate să-şi înnoiească flota, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, Dan Costescu, ministrul Transporturilor.

„Tarom trebuie, în primă fază să-şi stabilească strategia comercială, să ştie unde zboară, când zboară şi ce îşi doreşte să facă din paleta de strategii pe care o are la dispoziţie. Numai după definirea acestei strategii va putea să decidă. Acum, este într-o situaţie foarte puţin plăcută, dar acest punct poate fi şi un avantaj, pentru că ea va putea să-şi dimensioneze flota de la zero. Numai după ce se va face această strategie, ei vor putea să primească o opinie despre modul prin care se va moderniza această flotă: complet sau prin mecanismele moderne, începând cu anumite bucăţi din flotă, urmând ca treptat, treptat prin metodele de buy back, de leasing. Strategia de a cumpăra aeronave noi are foarte puţine şanse“, a spus Costescu.

Dan Costescu a afirmat că Tarom a avut o situaţie financiară bună la începutul anilor 2000, însă după schimbarea managementului în 2002, operatorul aerian a ajuns într-o situaţia dificilă.

„În aviaţie am avut o situaţie bună, când s-a făcut o asemenea strategie. Ea a dat rezultate foarte bune pe primii doi ani, 2001-2002, dar problemele au început să apară când noul management, numit pe anumite criterii, a renunţat să mai implementeze această strategie“, a completat Costescu.

TAROM negociază cu Airbus, Boeing şi companii de leasing operaţional achiziţia sau închirierea de avioane noi, începând cu 2016 sau 2017, planurile de dezvoltare ale operatorului urmând să fie stabilite de un partener strategic, un consultant extern pe care compania urmează să îl selecteze la 15 februarie, când vor fi deschise plicurile ofertanţilor.

TAROM estimează că, cel mai probabil, în aprilie-mai 2016, acest consultant va începe munca efectivă la proiect, iar în câteva luni va oferi o propunere operatorului aerian.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite