Constructorii auto chinezi sunt afectați de probleme de producție cu unitatea de calcul Huawei

0
Publicat:

Unii producători auto chinezi au fost nevoiți să amâne livrările unor modele emblematice din cauza unor probleme de producție cu o unitate de calcul fabricată de gigantul tehnologic Huawei, au declarat cinci persoane care au cunoștință de acest lucru.

foto logo huawei
Constructorii auto chinezi, afectați de probleme de producție cu unitatea de calcul Huawei

Changan Auto, deschide o nouă filă și Chery Auto - ambele au încheiat parteneriate cu Huawei pentru dezvoltarea mărcilor lor de vehicule electrice premium - au depus plângeri și sunt în discuții pentru a rezolva problema, au declarat două dintre persoane.

Seres, deschide o nouă filă, un producător auto mai mic, a fost de asemenea afectat, a declarat o persoană.

Unitatea de calcul, denumită MDC 810, alimentează sistemele avansate de asistență pentru șoferi și este esențială pentru ambițiile Huawei de a deveni furnizorul dominant de software și componente pentru vehiculele electrice inteligente.

Problema de producție se referă la o lipsă a unei componente care intră în MDC 810, potrivit uneia dintre surse.

Problemele apar într-un moment în care Huawei încearcă să obțină mai mulți investitori pentru unitatea sa de afaceri Intelligent Automotive Solution (IAS), veche de patru ani, pe care intenționează să o desprindă. Changan Auto a declarat că intenționează să dețină până la 40% din noua companie.

Huawei, Chery și Seres nu au răspuns la solicitările Reuters de comentarii. Changan a trimis solicitarea către divizia sa Avatr, care nu a răspuns.

Cele trei modele despre care sursele spun că au fost afectate au fost lansate în ultimul trimestru al anului 2023.

Sedanul Avatr 12 de la Changan, cu un preț începând de la 300.800 de yuani, echivalentul a 41.880 de dolari, avea comenzi de peste 20.000 de exemplare la 1 decembrie, potrivit companiei.

Vicepreședintele Avatr, Li Pengcheng, în cadrul unui eveniment de săptămâna trecută, a citat „provocările legate de aprovizionarea cu componente cheie” ca factor al întârzierilor de livrare de două săptămâni în medie. El nu a menționat numele Huawei.

Avatr intenționează să compenseze cumpărătorii cu până la 15.000 de yuani pentru livrările întârziate.

Sedanul Luxeed S7 de la Chery - primul model pentru marca sa Luxeed - avea comenzi de aproximativ 20.000 de exemplare la 28 noiembrie. Luxeed a declarat luna aceasta că cumpărătorii ar putea fi rambursați cu până la 10.000 de yuani dacă nu au putut ridica S7 așa cum au promis. S7 are un preț începând de la 249.800 de yuani.

Marca a fost lansată recent, în noiembrie, și a fost foarte mult mediatizată de Huawei, directorul executiv Richard Yu susținând că S7 va bate modelul de lux Tesla Model S la capitolul performanță și la un preț mai mic decât cel al Model 3.

Seres, care și-a lansat SUV-ul Aito M9 în decembrie, ar fi trebuit să livreze primul lot de 2.000 de vehicule până la 26 ianuarie cumpărătorilor, dar a ratat acest obiectiv, a declarat o persoană cu cunoștințe directe despre acest lucru. Vehiculul are un preț începând de la 469.800 de yuani.

Sedanul Alpha S de la BAIC ARCFOX, lansat în 2021, folosește, de asemenea, MDC 810. Două persoane au declarat că livrările scurte de MDC 810 au afectat producția modelului Alpha S în trecut.

Bluepark New Energy Technology, deschide o nouă filă, o filială a BAIC Motor, deschide o nouă filă care deține marca ARCFOX, nu a răspuns la solicitările de comentarii.

MDC 810 permite producătorilor auto să ofere așa-numitele funcții de conducere inteligentă care includ conducerea autonomă pe autostrăzi și ajutarea șoferilor să navigheze în ambuteiaje, similar cu ceea ce oferă Autopilotul de la Tesla, deschide noua filă în America de Nord.

În China - cea mai mare piață auto din lume - unde sute de vehicule electrice și hibride pe benzină și hibride concurează pentru a atrage atenția consumatorilor, astfel de caracteristici au devenit un argument de vânzare important și reprezintă un motiv cheie pentru care producătorii auto au căutat să se asocieze cu Huawei, au declarat analiștii. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite