Consiliul UE adoptă o nouă lege pentru mai multe stații de reîncărcare în Europa. Când vor fi instalate

0
Publicat:

În urma adoptării Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA) de marți, în întreaga Europă vor fi instalate, în următorii ani, mai multe stații de reîncărcare și de realimentare cu combustibili alternativi, anunță Consiliul European.

Mai multe stații vor si instalate în Europa, Foto: Arhivă Adevărul
Mai multe stații vor si instalate în Europa, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, acest lucru va permite sectorului transporturilor să își reducă în mod semnificativ amprenta de carbon.

Noua lege reprezintă o etapă importantă a politicii noastre „Pregătiți pentru 55”, care prevede o capacitate publică de reîncărcare mai mare pe străzile orașelor și de-a lungul autostrăzilor din întreaga Europă. Suntem optimiști că, în viitorul apropiat, cetățenii își vor putea încărca autoturismele electrice la fel de ușor ca în prezent în stațiile de benzină tradiționale.”, a transmis Raquel Sánchez Jiménez, ministrul spaniol al transporturilor, mobilității și agendei urbane.

Principalele obiective de implementare pentru 2025 și 2030

Textul regulamentului prevede obiective specifice de implementare care vor trebui îndeplinite în 2025 sau 2030, în special:

- începând din 2025, trebuie instalate stații de reîncărcare rapidă de cel puțin 150 kW pentru autoturisme și camionete la fiecare 60 km de-a lungul principalelor coridoare de transport ale UE, așa-numita „rețea transeuropeană de transport (TEN-T)”

- stațiile de reîncărcare pentru vehicule grele cu o putere de ieșire de minimum 350 kW trebuie instalate la fiecare 60 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T și la fiecare 100 km în rețeaua globală TEN-T mai mare începând cu 2025, cu o acoperire completă a rețelei până în 2030

- stațiile de realimentare cu hidrogen care deservesc atât autoturisme, cât și camioane trebuie instalate începând cu 2030 în toate nodurile urbane și la fiecare 200 km de-a lungul rețelei centrale TEN-T

- porturile maritime care primesc un număr minim de nave mari de pasageri sau nave-container trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru astfel de nave până în 2030

- aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staționate până în 2025 și la toate pozițiile de staționare la distanță până în 2030

- utilizatorii de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen trebuie să poată plăti cu ușurință la punctele de reîncărcare sau de realimentare cu carduri de plată sau dispozitive fără contact, fără a fi nevoie de abonament și în condiții de transparență deplină a prețurilor

- operatorii punctelor de reîncărcare sau de realimentare trebuie să furnizeze consumatorilor informații complete prin mijloace electronice cu privire la disponibilitatea, timpul de așteptare sau prețul la diferite stații.

În urma adoptării oficiale de astăzi de către Consiliu, noul regulament va fi publicat în Jurnalul Oficial al UE după vară și va intra în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării. Noile norme se vor aplica începând cu șase luni de la intrarea în vigoare a regulamentului.

Informații generale

Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (RICA) face parte din pachetul legislativ „Pregătiți pentru 55”. Prezentat de Comisia Europeană la 14 iulie 2021, acest pachet urmărește să permită Uniunii Europene să își reducă emisiile nete de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55 % până în 2030, comparativ cu nivelurile din 1990, și să atingă neutralitatea climatică în 2050.

La 2 iunie 2022, Consiliul Transporturi a ajuns la o abordare generală cu privire la propunere și, în urma negocierilor cu Parlamentul European, cei doi colegiuitori au ajuns la un acord provizoriu cu privire la regulament la 28 martie 2023.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite