Concedieri voluntare la Dacia: primele ajung la 40.000 euro. Care sunt motivele

0
0
Publicat:

Automobile Dacia a demarat în luna iunie un nou program de plecări voluntare, după ce măsuri similare au fost aplicate și în anii trecuți. Angajații care aleg să părăsească compania pot primi sume între 24.000 și 200.000 de lei, în funcție de vechime, dar multe dintre cereri ar fi fost respinse.

Multe dintre cereri ar fi fost respinse. FOTO: Shutterstock
Multe dintre cereri ar fi fost respinse. FOTO: Shutterstock

Angajații cu până la 2 ani vechime pot primi 24.000 de lei, în timp ce oamenii care lucrează în companie de peste 16 ani pot primi până la 200.000 de lei, echivalentul a aproximativ 40.000 de euro. În comparație, anul trecut, suma maximă acordată a fost de 185.000 de lei, iar în 2022, doar 105.000 de lei pentru o vechime similară.

Dacia dorește reorganizarea companiei. FOTO: ziartoparges.ro
Dacia dorește reorganizarea companiei. FOTO: ziartoparges.ro

Condiții stricte de eligibilitate

Deși sumele oferite sunt atractive, aprobarea cererilor nu este asigurată. Surse din companie au declarat pentru HotNews că doar o parte dintre solicitările de plecare sunt acceptate, în funcție de nevoile fiecărui departament. În 2024, doar jumătate dintre cererile depuse au fost aprobate.

Contractele sunt încheiate cu acordul părților nu doar din motive legate de automatizare sau digitalizare, ci și în cazul în care anumite proiecte se încheie sau activitatea unor secții scade.

Deși Dacia a crescut nivelul de automatizare în ultimii ani, compania a transmis în repetate rânduri că o robotizare completă nu este profitabilă. În alte departamente, precum Montaj, au fost introduse vehicule autonome pentru transportul pieselor, dar ritmul de automatizare rămâne moderat.

Creștere a producției și lansări importante

Pe fondul lansării modelului Bigster, compania se așteaptă ca în 2025 producția de la uzina din Mioveni să se apropie de capacitatea maximă de 350.000 de unități, față de 309.000 anul trecut.

Duster, un alt model produs în România, a avut peste 175.000 de clienți în Europa în 2024. Totodată, Sandero – produs în mare parte în Maroc – a fost cea mai vândută mașină din Europa anul trecut.

În România, în primele patru luni din 2025, s-au înmatriculat aproape 15.000 de mașini Dacia, dintre care peste 5.000 au fost Duster. La nivel european, marca vinde în medie 50.000 de mașini lunar, având o cotă de piață de 4,5%, peste branduri precum Opel, Citroen sau Fiat. România produce aproximativ 5% din totalul mașinilor înmatriculate în UE, iar industria auto rămâne unul dintre pilonii principali ai economiei, contribuind semnificativ la PIB.

Probleme globale, efecte locale

Sectorul auto global este afectat de tensiuni comerciale, pierderi de cote de piață în China și creșterea tarifelor vamale. În plus, costurile ridicate cu forța de muncă și lipsa predictibilității fiscale fac România mai puțin atractivă pentru investitori.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite