CNAB ar putea cere insolvența Tarom. Reacția companiei aeriene
0Compania Aeroporturi București ia în calcul încetarea prestării serviciilor către Tarom, dar și inițierea acțiunilor judiciare privind insolvența companiei aeriene, scrie Profit.ro.

UPDATE Reacția TAROM
„Cu privire la relația contractuală dintre TAROM și CNAB, este foarte important să facem precizarea că TAROM se asigură prin toate mijloacele că își va îndeplini obligațiile financiare, precum și faptul că TAROM poate garanta recuperarea acestei datorii. Deși ultimii ani au fost extrem de dificili pentru toți operatorii aerieni din lume (pandemia COVID), cu atât mai mult pentru o companie greu încercată așa cum este Compania Națională de Transporturi Aeriene Române, TAROM va depune toate eforturile pentru ca obligațiile pe care le are față de partenerii săi să fie onorate.
Informăm pasagerii TAROM de faptul că programul de operare al zborurilor nu va fi afectat în vreun fel, neexistând vreun un motiv de îngrijorare pentru pasagerii noștri. Totodată, reamintim că TAROM va fi mereu un partener de încredere al românilor, așa cum am dovedit-o și la debutul pandemiei de COVID-19, dar și în ultima lună, organizând zboruri umanitare, de repatriere, în sprijinul pasagerilor afectați de suspendarea operării altor companii aeriene ș.a.m.d., în condiții depline de siguranță și confort”, a informat compania.
Știrea inițială:
„Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) va discuta varianta de suspendare a prestării oricăror servicii către operatorul național aerian TAROM până la atingerea unui plafon de 50 milioane lei sau a unei alte valori care să fie decisă de către CA, ca și inițierea de acțiuni judiciare pentru recuperarea sumelor indicate că ar fi datorate de către TAROM, inclusiv, dacă este cazul, cu formularea unei cereri de declanșare a insolvenței operatorului național”, scrie profit.ro.
- „Adevărul” a solicitat poziția oficială a Tarom privind aspectele semnalate mai sus, inclusiv informații privind datoriile pe care le are către CNAB, dacă Tarom a fost înștiințată cu privire la intentia CNAB de a-i cere insolventa, care este datoria totală a Tarom - cumulată în ultimii 13 ani de pierderi, dar și cât și ce măsuri din planul de restructurare mai are de îndeplinit.
- Menționăm că Tarom nu a răspuns solicitării „Adevărul” emițând doar comunicatul de mai sus.
Cert este că datoriile doar către ANAF sunt indicate la peste 81 milioane lei. La finele anului 2020, datoriile totale însumau circa 1 miliard lei, conform termene.ro.
Tarom se află în prezent în plin proces de restructurare și reorganizare, urmând un plan de măsuri de reducere a costurilor, de evaluare și redimensionare a personalului, de optimizare a flotei și restructurare a rețelei de rute. Totodată, compania, care înregistrează pierderi de mai bine de 13 ani, se află în imposibilitatea de a accepta revendicările Sindicatului Unit TAROM (SUT), care amenință cu greva de avertisment.
Propunerea conducerii companiei este majorarea valorii tichetelor de masă de la 10 la 30 de lei și acordarea unor majorări salariale către categoriile prioritare de salariați, în limita fondului de salarii aprobat prin bugetul de venituri și cheltuieli aferent anului 2022.
Acord privind drepturile salariaților
La începutul lunii septembrie, conducerea Tarom şi majoritatea sindicatelor, cu excepția Sindicatului Unit al Tarom, s-au înţeles pentru un nou acord privind drepturile tranzitorii ale salariaților, scrie Financial Intelligence.
Conducerea TAROM şi reprezentanții Sindicatului ETOS, ai Sindicatului Independent Operațional TAROM (SIOT), ai Sindicatului Însoțitorilor de Bord din România (SIBR), ai Sindicatului Național Tehnic TAROM (SNTT), ai Sindicatului Piloților de Linie din România (SPLR) și ai Sindicatului Exploatare Tehnică Aeronave (SETA) au convenit recent asupra necesității încheierii unui nou acord privind drepturile tranzitorii ale salariaților, în acest sens fiind semnat şi un Acord valabil pentru perioada 30.08.2022 – 30.09.2022.
Cele două părţi au agreat ca după obținerea de către directorul general a unui nou mandat din partea Consiliului de Administrație privind majorarea unor drepturi prevăzute în Acordul nr. 858/16.02.2021, să încheie un nou acord care să conțină pe lângă drepturile tranzitorii de natură salarială deja stabilite şi alte drepturi colective necesare şi cuvenite pentru asigurarea şi menținerea unui climat de muncă favorabil, la nivelurile stabilite în noul mandat, aplicabil de la data de 01.10.2022.
Sindicatul Unit Tarom a refuzat să participe la negocieri
Într-un mesaj către angajaţi, conducerea Tarom susţine: “Vă aducem la cunoștință faptul că, urmare a eșecului ultimei negocieri a contractului colectiv și încetării valabilității Acordului nr. 858/16.02.2021 la data de 23.08.2022, precum și a declanșării unui conflict colectiv de muncă de către Sindicatul Unit TAROM, conducerea executivă a companiei a convocat în data de 30.08.2022 celelalte sindicate constituite la nivelul TAROM, în vederea identificării unor soluții pentru continuarea protejării drepturilor angajaților companiei”.