CFR a semnat primul contract pentru modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea Nord-Vest

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR Infrastructură a semnat, joi, primul contract pentru electrificarea și modernizarea infrastructurii feroviare din regiunea de Nord-Vest a României, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea CF POIENI - ALEȘD, Foto: CFR Infrastructură
CFR SA a semnat contractul pentru modernizarea CF POIENI - ALEȘD, Foto: CFR Infrastructură

Potrivit acestuia, contractul pentru Lotul 3 (Poieni-Aleșd, 52,74 km) al magistralei de Cale Ferată Cluj - Episcopia Bihor are o valoare de 2,11 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.

,,Asocierea de proiectanți și constructori spanioli, francezi și turci are la dispoziție 42 de luni pentru finalizarea proiectului (6 luni-proiectare, 36 luni- execuție).”, precizează ministru.

În cadrul contractului urmează să fie executate:

- modernizarea stațiilor Bratca și Aleșd,

- modernizarea unui număr de 7 halte de mișcare (Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan)

- modernizare și construcție a 6 puncte de oprire (Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd)

- modernizarea unor lucrări de artă (10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri la Șuncuiuș, cu o lungime totală de 191 m și la Peștera, cu o lungime de 86,20 m)

- construcția a două pasaje denivelate noi

- montarea unor sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată

- lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu

- lucrări de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km.

,,Electrificarea și modernizarea magistralei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră (166,7 km) este prevăzută inclusiv în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.”, a mai subliniat Sorin Grindeanu.

,,Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI - ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord - Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat, la rândul său, Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Potrivit datelor transmise de CFR, asocierea FCC CONSTRUCCION - GULERMAK - CCN lot 3 Cluj Napoca - Oradea -Episcopia Bihor, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea POIENI - ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare - Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire - Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd.

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri - Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, două pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Totodată, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii POIENI - ALEȘD sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

-  pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;

-  clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;

- panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;

- clădire de mentenanță nou - proiectată în Hm Ciucea;

-  rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;

- substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Obiectivul general al contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite