Ce-l așteaptă pe Mihai Ghyka, odată cu întoarcerea la StarBev?
0Cum poate să ajungă din nou la performanţă un manager care nu se mai regăseşte în compania pentru care a lucrat 12 ani?
Mihai Ghyka (38 de ani) s-a întors după 20 de luni în acelaşi birou, dar într-o nouă companie. El nu mai recunoaşte nimic din ceea ce a lăsat la producătorul de bere InBev. Este un om nou, în noua firmă, StarBev. Fostul InBev se numeşte acum StarBev şi este deţinut, din decembrie anul trecut, de fondul de investiţii londonez CVC Capital Partners, care a cumpărat operaţiunile din Europa Centrală şi de Est.
Ghyka are atitudinea unui copil curios care întreabă mereu: „De ce? De ce?". Încercă să înţeleagă în ce fel s-a schimbat businessul de bere în ultimele 20 de luni. Este o acţiunea esenţială pentru manager. Şi urgentă. În perioada de pauză, el s-a înstrăinat de piaţa de bere. Cât a lipsit, consumatorul român s-a schimbat. Nu mai este ce-a fost!
După ce România ajunsese la un consum de bere de 96 de litri pe cap de consumator la sfârşitul lui 2008, nivelul a scăzut la 72 de litri în ultimele luni din 2009. Segmentele premium şi super premium, pe care activează mărcile lui StarBev, Beck's şi Stella Artois, au avut cele mai mari scăderi pe piaţă. Prin urmare, motorul creşterii StarBev va fi tot Bergenbier, după cum explică Mihai Ghyka.
Lipsit de culoarea galbenă şi de forţa dată de mesajele puternic masculine, noul Bergenbier marşează acum pe teritoriul prieteniei şi, doar în subsidiar, pe cel al fotbalului. Cel mai recent rebranding, din primăvara anului trecut, l-a avut ca protagonist pe un Cristi Chivu la fel de cuminţel ca în reclamele la aragazurile Samsung. Această schimbare de imagine a adus, totuşi, un reviriment în vânzări, însă Bergenbier rămâne tot în urma Timişoreana (aparţinând rivalului Ursus Breweries).
Citiți articolul integral în numărul 23 al revistei Forbes România.






















































