Articol publicitar

Cât de deschise sunt firmele din România la trendul global cage-free?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine din fermă din România. Sursa: Animals International
Imagine din fermă din România. Sursa: Animals International

Tot mai mulţi consumatori şi tot mai multe firme refuză să consume, respectiv să folosească ori să vândă ouă marcate cu cifra 3 şi au toate motivele!

CITEŞTE REACŢIILE COMPANIILOR FAŢĂ DE TRENDUL GLOBAL CAGE-FREE

De ce?

Ouăle marcate cu cifra 3 provin de la găini crescute fără acces la aer liber sau lumină naturală, cu un spaţiu individual similar cu dimensiunea unei coli A4. Aceste condiţii nu le permit găinilor să-şi manifeste comportamentele naturale, motiv pentru care dezvoltă, adesea, stres sever şi probleme de sănătate.

Prin comparaţie, imaginează-ţi cum ar fi ca de mâine să îţi petreci viaţa într-un lift alături de câteva persoane, fără nimic din ceea ce iubeşti şi-ţi place să faci, fără spaţiu suficient, fără să vezi soarele, în mirosul specific unei ferme, fără prietenii tăi, fără familia ta ori posibilitatea de a avea una, urmând ca atunci când liftul se va deschide, să-ţi fie luată viaţa...

Încă din 2019, Asociaţia FREE semnalează aceste probleme către firme şi publicul larg. Mulţi dintre români vor şi înţeleg că putem evita această cruzime, astfel şi companiile care operează în România au început să fie interesate de o tranziţie către ouă produse în condiţii mai bune pentru găini, cum ar fi halele sau sistemele free-range, demonstrând orientare către sustenabilitate şi responsabilitate.

Totuşi, unele dintre ele nu au niciun interes în a alege un minimum de empatie pentru animale, refuzând să facă parte, chiar şi după numeroase explicaţii şi dovezi, din inevitabila schimbare.

Mare parte din companiile de dimensiuni importante au anunţat că nu folosesc/vând ouă marcate cu cifra 3 ori că nu o vor mai face în câţiva ani, Comisia Europeană a anunţat că-şi propune interzicerea sistemelor de creştere cu cuşti până în 2027, iar multe state lucrează deja la interzicerea în plan naţional al acestor tipuri de sisteme (Austria, Luxemburg, Germania, Franţa, Slovacia, Cehia, Belgia - Valonia).

Având în vedere acest context, tranziţia firmelor exprimă solidaritate faţă de practici mai bune pentru animale, fără să implice riscuri economice.

În raportul ataşat sunt detaliate dialogurile Asociaţiei FREE cu companiile care operează în România şi folosesc sau vând ouă.

Ce părere ai? Încep să înţeleagă firmele importanţa acestei cauze?

CITEŞTE REACŢIILE COMPANIILOR FAŢĂ DE TRENDUL GLOBAL CAGE-FREE

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite