Cadouri, antichităţi, legume: ce alte nişe de activitate ar putea ataca retailerii online autohtoni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cumparaturi online

Multe dintre marile magazine online din România urmează exemple internaţionale de succes şi, treptat, intră pe mai multe nişe de activitate – de la electroIT sau cărţi se extind către fashion, îngrijire personală sau jucării. Exista însă mai multe nişe care ar putea fi “atacate” în viitorul apropiat de retailerii autohtoni.

Cadouri

Desi multe dintre produsele de pe magazinele online din Romania care s-au extins pe mai multe nise de activitate, precum eMag, Elefant sau EvoMag, pot fi percepute si ca potentiale cadouri, magazine din Europa care urmeaza un model de business similar au ales sa includa sectiuni speciale de cadouri. Exemplu este unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie (locul doi in 2012, dupa Amazon.co.uk – n.r.), Argos, care are o categorie speciala numita “Gifts”.

Acestea sunt impartite pe mai multe categorii, facilitand alegerea unui cadou, mai rapid decat daca te-ai “plimba” printre rafturi virtuale cu produse din alte categorii. Acestea variaza de la cadouri de casa si gradina, mici electronice, mini frigidere, imbracaminte sau produse pentru gaming.

Nu este exclus ca magazinele online din Romania sa deschida o astfel de nisa, cu atat mai mult cu cat deja exista jucatori bine stabiliti pe piata locala, precum FunGift.ro, din Constanta, companie care a fost achizitionata in 2011 de Alexandre Almejeanu in 2011.

Mancare si legume

eMag a confirmat in primavara anului curent intrarea in zona de alimente, cel mai probabil printr-un parteneriat cu un jucator de pe aceasta piata. Mari retaileri internationali livreaza deja si alimente, pe langa electronice sau haine. Tot in Europa, Tesco vinde alimente, aceasta activitate contribuind semnificativ la cifra de afaceri a lantului de magazine.

In Romania este suficient sa existe un deschizator de drum si, inevitabil, vor urma si alte parteneriate intre retaileri online si supermarket-uri.

Citeşte pe wall-street.ro ce alte segmente de piaţă ar putea ataca retailerii online autohtoni

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite