În curând vom putea face cumpărături direct de pe Facebook
0Facebook testează o nouă funcţionalitate prin care vrea să le permită utilizatorilor reţelei să facă cumpărături online direct de pe platformă, potrivit The Telegraph.
Facebook are 1,2 miliarde de utilizatori şi speră ca, în acest fel, să sporească vânzările companiilor care îşi fac reclamă pe reţeaua socială. Practic, internauţii vor putea face diverse cumpărături apăsând pe butonul de ”buy” care a început să fie integrat în unele anunţuri publicitare.
Compania de analiză eMarketer prezice că vânzările online din SUA vor depăşi 304 miliarde de dolari în acest an, aşa că nu ar trebui să ne mire că Facebook vrea o bucată din această sumă.
În plus, nu numai reţeau lui Zuckerberg îşi îndreaptă atenţia spre piaţa de cumpărături online. Twitter a anunţat, săptămâna aceasta, că a achiziţionat CardSpring, un startup american care îi ajută pe dezvoltatori să creeze aplicaţii care acceptă plata prin card, iar anul trecut, cei de la Twitter l-au angajat pe Nathan Hubbard, director al Ticketmaster, pentru a vedea cum ar putea face utilizatorii cumpărături direct din tweet-uri. În mai, Amazon a lansat un serviciu care le permite clienţilor să adauge produse în coşurile virtuale prin folosirea unui hashtag.
”În urmă cu puţin timp, oamenii credeau că Facebook ar fi mai potrivit pentru creşterea awareness-ului şi a interacţiunii cu utilizatorii, nu pentru influenţarea ratei de conversie sau a vânzărilor. Cu acest pas, Facebook devine un jucător şi mai important în lumea advertisingului cu răspuns direct”, a declarat Debra Aho Williamson, analist al eMarketer.
Facebook i-a asigurat pe utilizatori că tranzacţiile sunt sigure şi speră că mulţi oameni vor prefera să facă cumpărături direct prin interfaţa pusă la dispoziţie de platformă. ”Am construit aceaastă funcţionalitate ţinând cont de securitate şi de intimitate”, au declarat reprezentanţii companiei. Deocamdată, funcţionalitatea este disponibilă numai în SUA, însă va ajunge şi în restul lumii în viitorul apropiat.