UPDATE Black Friday: Tranzacții de peste 214 milioane de lei după aproape patru ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul total de tranzacţii înregistrat, vineri, după aproape patru ore de "Black Friday" a fost de aproximativ 370.000, conform datelor PayU România.

Foto Shutterstock
Foto Shutterstock

UPDATE 13.06: Cargus apreciază o creștere de 25% a volumelor livrate în această campanie Black Friday, faţă de ediția trecută, conform unui comunicat remis, vineri, AGERPES. 

Față de ultimii doi ani, aprecierile companiei arată o creștere de volume egală în lunile noiembrie și decembrie. 

Pregătirile pentru vârful de sezon au început de acum câteva luni. O mare parte din investiție fiind alocată zonei logistice și operaționale. 

În acest an, Cargus a deschis un nou depozit în București, care dublează capacitatea de procesare a celui din Măgurele, a relocat alte două în locaţii mult mai mari şi mai moderne din Constanţa şi Oradea şi a modernizat alte unităţi de dimensiuni mai reduse. 

Totodată, pentru a eficientiza și extinde opțiunile de livrare, a investit în reţeaua de puncte partenere SHIP & GO şi în lansarea lockerelor Cargus. În această lună, rețeaua Cargus SHIP & GO (puncte fixe şi lockere) va ajunge la circa 2.800 de unităţi, în toată ţara. Acestea pot prelua, în medie, în jur de 58.000 de colete pe zi. 

În perioada Black Friday, Cargus se aşteaptă la o creştere de până la 50% volumului de livrări faţă de o perioadă normală. Pentru a doua jumătate a lunii noiembrie Cargus apreciază o medie zilnică de peste 250.000 de colete procesate.  

Black Friday contribuie semnificativ la creşterea Cargus şi reprezintă începutul unei perioade foarte bune pentru întreaga industrie de e-commerce şi curierat. Noiembrie şi decembrie sunt lunile în care înregistrăm cele mai mari volume de colete procesate şi livrate. Ne-am pregătit pe tot parcursul anului pentru această creştere, prin mărirea echipei de curieri şi sortatori, dar şi prin investiţii strategice în extinderea opţiunilor de livrare - out of home, şi deschiderea de noi depozite. Investiţiile sunt menite să asigure o experienţă de livrare cât mai bună inclusiv prin varietate de opţiuni de plată şi mijloace de interactiune facile şi moderne", a declarat Yannick Mooijman, CEO Cargus.  

În acest interval de timp, compania de curierat a suplimentat atât numărul angajaţilor, cât şi capacitatea de transport disponibilă. Astfel, au fost contractaţi încă 500 de curieri şi 50 de camioane pentru Black Friday, iar HUB-urile din Bucureşti (CTPark), Măgurele şi Braşov vor avea program prelungit de funcţionare.  

UPDATE 12.16: Conform datelor publicate, vineri, valoarea comenzilor înregistrate de eMag în primele 30 de minute de la debutul campaniei a fost de 151 milioane de lei, înregistrându-se o creștere de 13 milioane de lei faţă de ediţia de anul trecut, conform Agerpres.

Conform sursei menționate, în primele 10 minute, clienții au comandat 184.000 de produse, într-un ritm de 306 produse pe secundă. 

Aşa cum am anticipat, prima jumătate de oră a ediţiei Black Friday din acest an confirmă faptul că Black Friday rămâne cel mai bun moment din an pentru a cumpăra tot ce ai nevoie şi răspunde nevoii in creştere a oamenilor de a găsi reduceri mari. Varietatea ofertelor şi preţurile foarte bune au dus la o creştere cu 13 milioane de lei a valorii comenzilor comparativ cu anul trecut. Diversificarea coşului de cumpărături este primul lucru pe care îl vedem, iar comenzile la puţin timp de la startul evenimentului erau la cote maxime", a afirmat Tudor Manea, director general al eMag. 

Numărul comenzilor înregistrate în primele 30 de minute de la debutul campaniei cu reduceri a ajuns la 444.000 de produse, în creştere cu 56%, de la an la an. 

Primele produse epuizate din oferta eMag, care se află şi în lista de favorite ale clienţilor, au fost: televizor Horizon LED 43HL7539U/C, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD, Class F, 700 de bucăţi, la preţul de 799,99 de lei, reducere 34,95%; espressor automat De'Longhi Magnifica S ECAM 22.112.B, sistem manual de spumare, râşniţă cu 13 setări, 1450 W, 15 bari, 1.8 l, Negru, 600 de bucăţi, la 999 lei redus cu 570 de lei; televizor LG OLED OLED55C11LB, 139 cm, Smart, 4K Ultra HD, 100Hz, Clasa G, 400 bucăţi, la 5.375 de lei redus de la 7.999 de lei; leagăn electric Wunderkid Side, cu conectare la priză, gri, 800 de bucăţi, la 99,99 lei redus de la 499 lei; tigaie Wok Tefal Simple Cook, Thermo-Signal, înveliş antiaderent din titan, 28 cm, 3.500 de bucăţi, 49,99 lei redus de la 129,99 lei. 

În Cluj, București, Caraș-Severin, Călărași și Neamț au fost cele mai multe comenzi plasate la mia de locuitori. 

Din totalul plăților înregistrate, 63,7% dintre comenzi au fost realizate cu cardul, iar 94% dintre acestea au fost plasate de pe dispozitivele mobile. 

Până acum, topul produselor comandate pe platforma eMag cuprinde:  laptopuri, IT, birotică şi papetărie (21.000 de unităţi), TV, Audio-Video, gaming şi cărţi (20.000), Electrocasnice mici şi mari (35.000), Telefoane, tablete şi gadget-uri (23.000), Jucării şi articole pentru copii (74.000), Fashion şi sport (13.000), Mobilă şi casă (29.000), Parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice (49.000), Băuturi, băcănie şi petshop (103.000) şi Bricolaj, grădină şi auto (17.000).  Totodată, pe lista produselor speciale şi experienţe comandate se regăsesc: Volkswagen T-Cross (la preţul de 22.431 euro), Volvo XC 40 (53.135 euro), Volkswagen Tigo (22.583 euro), Casă cuib 3 - Liziera de Lac, P+1, 4 camere, decomandate (146.895 de euro), Apartament 3 camere Elite Residence Măgurele (78.199 euro), Vouchere intervenţii chirurgicale - operaţie pentru corectarea dioptriilor, Pachet Fotbal League PSG - Lyon ( două persoane - peluză, cu Hotel de 4 stele), la 5.269 lei, Stoc epuizat la Studio Phoenicia Holiday Resort 4 stele (cinci nopti la 3.500 lei/pachet). 

UPDATE 12.05: PayU România a transmis că volumele totale tranzacționate de „Black Friday 2022”, în România, la aproximativ patru ore de la startul evenimentului au depășit, ca valoare, 214 milioane de lei, conform Agerpres.

Numărul de tranzacţii a ajuns la circa 370.000, iar valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut ușor, până la 570 de lei, față de 580. 

Cu privire la numărul de tranzacţii cu cardul salvat, până la ora 10.42, acesta a fost de 278.000, echivalentul a 76% din total. Valoarea tranzacţiilor achiziţionate cu cardul salvat a fost de 141 milioane de lei. 

În această marjă, au fost menționate peste 48.000 de tranzacţii în rate (13% din total), cu o valoare totală de 51 milioane de lei. 

De asemenea, în topul alegerilor românilor se află și voucherele pentru restaurante, servicii medicale, nopţi de cazare, aur şi abonamentele pentru companii aeriene. 

În topul primelor trei tranzacții realizate, în intervalul de timp analizat, este ocupat de industria de IT&C, cu tranzacții în valoare de 39.888 de lei, respectiv 39.544 lei și 38.077 de lei. 

Știrea inițială:

Potrivit sursei citate, în "Minutul de aur" (7:34) au fost raportate 7.150 de tranzacţii, în timp ce valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la 589 de lei.

În ceea ce priveşte numărul de tranzacţii cu cardul salvat, acesta a fost de 135.000, echivalentul a 82% din total. Valoarea tranzacţiilor achiziţionate cu cardul salvat a fost, în intervalul de referinţă, de 71 milioane de lei.

Datele PayU România arată că categoria de produse preferată de către români, cu ocazia "Black Friday 2022", este Electro IT - cu electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi

telefoane.

Alte categorii cu creşteri mari sunt: băuturile, parfumurile şi produsele de îngrijire personală, jucării şi articole pentru copii.

De asemenea, în Top 3 tranzacţii efectuate până la ora 8:13 se află: Industria de IT&C (locurile 1 şi 3) - cu tranzacţii în valoare de 38.888 lei, respectiv 30.295 lei, şi Industria de eTail (locul 2) - cu suma de 36.295 lei.

O analiză realizată de Frames scoate în evidenţă faptul că "Black Friday 2022" va genera, în România, încasări de peste 400 milioane de euro, după ce anul trecut, ediţia cu numărul 11 a evenimentului a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai mult.

Companiile din zona de retail (fashion, IT&C, bricolaj, beauty, food etc.), cu care compania de consultanţă Frames colaborează susţin că în preferinţele vânzărilor de "Black Friday 2022" se vor afla produsele de îmbrăcăminte şi încălţăminte, alături de cele din zona de Beauty.

În 2021, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11% faţă de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce. Previziunile pentru 2022, pe acest segment de vânzări, arată o valoare de peste şapte miliarde de euro.

În România, ziua de "Black Friday 2022" a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a retailerilor lansează oferte speciale.

Cu toate acestea, în prezent, există companii, precum Flanco, Orange, Altex şi Media Galaxy, care au dat deja startul reducerilor, pe care le vor oferi timp de mai multe săptămâni, se menţionează în cercetarea analiştilor Frames. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite