Black Friday. Produsele pentru încălzirea locuinţei şi eficienţă energetică, pe lista preferinţelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Produsele pentru încălzirea locuinţei şi accesoriile din această categorie, obiectele sanitare şi cele destinate eficienţei energetice vor fi ,,vedetele" Black Friday 2022, arată o analiză publicată, marţi, de Mathaus.

Black Friday aduce vânzări bune în zona produselor de încălzire a locuințelor, Foto: Shutterstock
Black Friday aduce vânzări bune în zona produselor de încălzire a locuințelor, Foto: Shutterstock

Conform sursei citate, cei mai mulţi români comandă online produse pentru sezonul rece şi profită de discounturi pentru a se pregăti pentru iarnă. Pe baza acestora, retailerul estimează o creştere de cel puţin 15-20% peste anul trecut, în anumite oraşe care au depăşit acest prag şi în 2022.

În privinţa regiunilor cele mai active când vine vorba despre interesul consumatorilor online de produse de bricolaj şi materiale de construcţii, Moldova, Muntenia şi Oltenia sunt în top, informează Agerpres.

Datele centralizate relevă faptul că Suceava este judeţul care a înregistrat cea mai mare creştere a comenzilor (+94), faţă de media lunară înregistrată în acest judeţ. Alte judeţe care au intrat în topul celor mai mari consumatori online de produse de bricolaj şi construcţii comandate în perioada de reduceri au fost: Argeş (+70%), Dolj (+43%) şi Olt (35%).

La polul opus, judeţele în care consumatorii au comandat mai puţin în perioadele cu discount au fost Cluj (-36%), Arad (-42%) şi Caraş-Severin (-83%).

Anul trecut, în clasamentul comenzilor online de ,,Black Friday", pe categorii de produse, au intrat mobilierul şi obiectele sanitare, care şi-au dublat vânzările. Cele mai cumpărate produse la nivel naţional, efectuate pe site-ul retailerului, au fost caloriferele, produsele şi accesoriile destinate încălzirii locuinţelor, care au înregistrat creşteri de peste 300% în perioada reducerilor. Pe locul doi, cu o creştere de 286%, au fost generatoarele, iar pe locul trei s-au situat electrocasnicele (+280%).

Acest tip de produse au fost comandate cu preponderenţă în judeţe unde proiectele de construcţii sunt într-o continuă dezvoltare, precum Bucureşti, Timiş, dar şi în Călăraşi, Gorj şi Mehedinţi. Totodată, Capitala a comandat online cele mai multe produse din categoria materiale de construcţii, vopsea, zidărie şi sisteme pentru termoizolaţii.

Analiza Mathaus arată că peste jumătate (57%) dintre comenzi au avut livrate cu flota proprie, iar diferenţa a fost asigurată prin intermediul curierilor parteneri.

Potrivit unei analize realizate de Frames, zona produselor de încălzire a locuințelor ar putea inregistra vânzări foarte bune în ediţia din acest an a Black Friday.

Creșterea puternică a facturilor la energie, gaze, în general la întreținerea locuinței, influențează, în mare parte, perspectivele românilor în privința achizițiilor de Black Friday, susţin specialiştii Frames. Dacă în anii precedenți în prim-plan se aflau electronicele și electrocasnicele, în această perioadă tot mai mulți clienți se interesează, în mediul online dar și în magazinele fizice, de soluțiile de eficientizare a consumului de energie și gaze, de reamenajare a locuinței în așa fel încât să își reducă facturile la utilități.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite