Black Friday: Cumpărături de 900 milioane de lei, comandate într-o singură zi pe o platformă online

0
Publicat:

Românii au profitat din plin de Black Friday, comandând produse de aproape 900 de milioane de lei pe o singură platformă online, în top fiind însă produsele cosmetice și alimentele și băuturile.

O tânără zâmbește încântată în timp ce face comenzi de pe laptop, cu cardul în mână
Românii au profitat din plin de Black Friday. Foto Revolut

A 14-a ediție de Black Friday a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2 milioane de produse în valoare totală de 896 milioane de lei, în creștere de 22% față de anul trecut, cu mult peste estimările inițiale, potrivit datelor unei platforme de e-commerce. Cei 13.200 de sellerii din Marketplace, care au avut oferte în eveniment, au înregistrat vânzări cu 30% mai mari față de ediția de anul trecut. În această zi a fost atins și un nou record al clienților care au activ un abonament Genius, cu livrări nelimitate gratuite și oferte exclusive, care a ajuns la un milion de utilizatori în România.

Diversitatea mare de oferte la cele mai mici prețuri din an a menținut interesul crescut al clienților pentru cumpărături pe parcursul întregii zile. Rezultatele acestei ediții confirmă tendințele identificate în studiile recente, care arată că tot mai mulți consumatori își pregătesc bugete mai mari și chiar amână unele achiziții pentru Black Friday pentru a beneficia de cele mai bune oferte din an atât pentru bunuri de folosință îndelungată, cât și pentru bunuri necesare zi cu zi. Mulți dintre clienți au profitat și de soluțiile flexibile de plată puse la dispoziție, iar 24% din vânzări au fost realizat prin MyWallet și prin celelalte servicii de plată oferite de partenerii platformei.

„Black Friday este un moment foarte așteptat de români, iar rezultatele din acest an confirmă acest lucru. Clienții se pregătesc din timp, își planifică cumpărăturile și aleg cele mai bune oferte în momentul în care iau decizia de achiziție. Implicarea activă a comercianților din Marketplace, care au adus un număr mai mare de oferte la cele mai bune prețuri din an și opțiunile flexibile de plată și livrare au răspuns nevoilor oamenilor și au menținut interesul la cote ridicate până târziu în noapte”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Concluziile Black Friday 2024 

• Clienții Genius, campioni de Black Friday: Peste 38% dintre clienții care au comandat de Black Friday au avut un abonament Genius, cu livrare gratuită și oferte exclusive. Ei au pus în coș, în medie, 6,3 produse din mai multe categorii, de la electrocasnice mici, produse pentru casă, mobilă, produse cosmetice la hrană pentru animale.

• Majoritatea preferă plata cu cardul: 73,35% dintre comenzi au fost achitate cu cardul online, confirmând încă o dată preferința pentru metode de plată simple și sigure.

• Plăți flexibile: aproape 24% dintre vânzări a fost achitate prin My Wallet sau prin multiplele soluții de creditare disponibile: plata în 4 sau 6 rate fără dobândă direct din cont sau în până la 40 de rate cu dobândă zero cu cardurile de credit ale băncilor partenere.

• Metoda preferată de livrare este la locker: aproape 81% dintre comenzi au fost plasate la locker în localitățile în care serviciul este disponibil.

• Achiziții speciale: Printre produsele speciale comandate anul acesta s-au numărat 2.500 de nopți de cazare, 4.000 vouchere de bilete de avion, 19 automobile, dar și 53 de tone de carne de porc și 2.300 de servicii de sănătate.

Top categorii de produse comandate

• Produse cosmetice, suplimente și îngrijire personală: 615.000

• Băuturi, băcănie, hrană pentru animale și curățenie: 706.000

• Jucării și articole pentru copii: 399.000

• Laptopuri, IT, birotică și papetărie: 144.000

• TV, audio-video, gaming și cărți: 98.000

• Electrocasnice mici: 162.000

• Fashion și sport: 113.000

• Mobilă și casă: 210.000

Clienții care au plasat cele mai mari comenzi ca valoare sunt din București, urmați de cei din Constanța, Dolj, Bihor și Giurgiu.

Black Friday continuă

Flanco: 25 octombrie - 30 noiembrie

Campania de reduceri generată de Black Friday în acest an pare să fie așteptată cu mare nerăbdare, dat fiind că unii dintre cei mai mari retaileri din România au anunțat că va dura 3 săptămâni.

Flanco a dat startul celei de-a 14-a ediții de Black Friday. Retailerul a pregătit reduceri atractive la o gamă extinsă de produse, valabile în perioada 25 octombrie - 30 noiembrie, în toate cele 160 de magazine ale sale din țară, precum și online.

Flanco nu a anunțat discount-urile, ci doar prețurile la care vor fi vândute produsele.

· Televizor Smart 4K Samsung de 108 cm - 1.399 lei

· Televizor Smart 4K de 109 cm - 999 lei

· Aspirator vertical Rowenta Flex - 499 lei

· Espressor cafea - 199 lei

· Aspirator robot Xiaomi - 399 lei

· Căști JBL - 149 lei

· Friteuză cu aer cald Tefal - 249 lei

· Laptop cu procesor Intel i3 - 999 lei

evoMag: 25 octombrie - 10 noiembrie

evoMAG a dat startul la 25 octombrie, campaniei de Black Friday 2024 și oferă discount-uri de până la 70%, la peste 50.000 de produse, marcând totodată începutul unei noi etape în evoluția brandului. Compania își reafirmă angajamentul față de clienți, cu o comunicare mai directă și transparentă, menținând focusul pe oferte reale și prețuri competitive. Noua identitate de brand întărește deschiderea evomag către o relație autentică cu clienții săi, oferindu-le o experiență de cumpărare simplă, fără artificii.

Cele trei etape Black Friday 2024 la evoMag:

Episodul 1: 25 – 31 octombrie, reduceri de până la 50%;

Episodul 2: 1 – 7 noiembrie, reduceri de până la 60%;

Episodul 3: Black Friday Principal: 8 – 10 noiembrie, reduceri de până la 70%.

Ca și anii trecuți, în fiecare nou episod de reduceri de Black Friday vor fi incluse și produse diferite, care nu au beneficiat, anterior, de reduceri.

Totodată, evomag organizează campania de Black Friday și în afara țării, mare parte din produsele evomag disponibile în cel mai important marketplace din Ungaria și Bulgaria beneficiind de reduceri mai mari în această perioadă.

Altex: 31 octombrie - 20 noiembrie

Altex a anunțat că va ține campania de Black Friday între 31 octombrie și 20 noiembrie, în trei etape. Compania spune că cele mai multe produse vor avea reduceri cuprinse între 30 și 50%.

Compania estimează vânzări cu 20% mai mari față de evenimentul Black Friday de anul trecut, iar cele mai căutate produse vor fi electronicele și electrocasnicele.

Oficialii Altex spun că printre produsele la care se așteaptă o creștere procentuală mare față de anul trecut se numără airfryer-ele (friteuze cu aer cald) și aparatele de aer condiționat. În special la această a doua categorie sunt așteptate vânzări mult mai mari, în special fiindcă este de așteptat ca verile să fie tot mai calde, iar aparatele devin mai greu de găsit din luna iunie.

Cele 3 etape Black Friday 2024 la Altex:

Val 1: oferte valabile între 31 octombrie – 6 noiembrie

Val 2: oferte valabile între 7 noiembrie – 13 noiembrie

Val 3: oferte valabile între 14 noiembrie – 20 noiembrie

Față de anii trecuți, Altex așteaptă și o creștere mai mare la capitolul vânzări online.

Compania are 135 de magazine în țară.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite