Black Friday 2024: Zeci de magazine și retaileri au anunțat reduceri substanțiale la telefoane, televizoare, mașini, și carne de porc. Ultimele noutăți
0Zeci de magazine și retaileri din România participă Black Friday 2024, startul fiind dat, în mod oficial, vineri, 8 noiembrie. Anul acesta, cumpărătorii pot găsi cele mai bune oferte de Black Friday la eMAG, Flanco, Altex, Fashion Days, Notino și alții.
UPDATE: Românii au cheltuit o sumă uriașă în primele ore de Black Friday. Până la ora 9.00, suma era cu 22% mai mare față de anul trecut la aceeași oră.
În primele 13 minute, s-au înregistrat nu mai puțin de 400.000 de tranzacții. Cele mai mari tranzacții până la transmiterea acestei știri au fost în număr de trei, iar prima s-a realizat în jurul orei 1:00.
Valoarea totală a volumelor tranzacţionate de „Black Friday”, până la ora 12:00, a ajuns la 400 de milioane de lei, arată datele actualizate de procesatorul de plăţi online PayU GPO România.
Potrivit sursei citate, în intervalul de referinţă, numărul de tranzacţii se situa la aproximativ 610.000, din care 67% plată cu un click, iar valoarea medie a coşului de cumpărături este de 655 de lei, de aproape cinci ori mai mare decât o zi obişnuită.
Coşul mediu de cumpărături în rate faţă de o zi obişnuită a fost de aproximativ 1.000 de lei, cu 55% mai mare decât într-o zi obişnuită.Cele mai mari trei tranzacţii au fost de 75.049 lei, la ora 9:20; 69.733 lei, la ora 01:16 şi 43.379 lei, la ora 8:53. În minutul de aur au fost înregistrate aproximativ 8.200 de tranzacţii.
În top categorii de produse achiziţionate se află IT&C, Home&Deco, Beauty, articole copii şi jucării.
PayU GPO România, o companie din domeniul serviciilor de plată online, face parte din grupul global PayU GPO care operează în peste 40 de ţări.
În ceea ce priveşte categoriile de produse cumpărate, în top se află IT&C, produsele de casă, home and deco şi cele de fashion.
„Vineri, 8 noiembrie, avem evenimentul de Black Friday în România și pe 15 noiembrie în Bulgaria si Ungaria. Potrivit studiilor noastre, unul din trei români vor să cumpere pentru că fac o afacere bună, iar 1 din 4 pentru că vor sa facă un cadou. Ne așteptăm să creștem și să trecem de borna de 800 milioane de lei respectând promisiunea să livrăm produsele până pe 23 noiembrie”, a spus Irina Pencea, CEO eMAG.
Pentru Black Friday 2024, eMAG a decis să comunice în special pe ideea de produse care se vor vinde la cel mai mic preț din an, iar acestea vor fi în număr de 1,5 milioane. Compania estimează vânzări cu 69 de milioane de lei mai mari faţă de anul trecut.
Dacă în trecut, de Black Friday, ponderea cea mai mare la volume era la electronice și electrocasnice, anul acesta în ofertă vor fi și 88 de autoturisme, 10 kg de aur, 100 de tone de carne de porc și mezeluri. Până la ora 9.00, eMAG a vândut 21 de tone de carne de porc și 2,33 kilograme de aur.
Oferte de Black Friday au și retailerii Altex, Flanco Fashion Days și Notino.
Ce bugete pun la bătaie românii
Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Și, în mod special, se observă o creștere semnificativă a procentului celor care își propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.
În ceea ce privește categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) și mașinile de spălat (19%) conduc topul achizițiilor planificate de Black Friday.
Preferințele variază, însă, în funcție de vârstă: față de nivelul general, tinerii între 18 și 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) și telefoane mobile (40%), sau laptopuri (17%).
Pentru segmentul 25-34 de ani, se evidențiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) și cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35-44 de ani își doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) și aragaze (13%). În fine, cei din segmentul 56-65 ani „vânează” mai mult decât restul articole de home & deco (16%) și produse alimentare și băuturi (14%).
„Black Friday continuă să fie un fenomen de amploare în România, 9 din 10 persoane cu vârsta între 18 și 55 de ani sunt familiarizate cu acest eveniment și mai mult de jumătate doresc să cumpere ceva. Acest lucru subliniază importanța evenimentului pentru economie și pentru sectorul de e-commerce, care beneficiază de pe urma acestei perioade de vârf în vânzări. Studiul nostru arată că televizoarele și electrocasnicele mici sunt în topul preferințelor de Black Friday, urmate de telefoane mobile și haine. Aceste categorii de produse sunt esențiale pentru consumatorii români, ce caută să își îmbunătățească nivelul de trai (confort și funcționalitate sporită pentru locuințele lor, divertisment și conexiune cu ceilalți prin tehnologii noi) și felul în care se exprimă, se prezintă pe ei în lume”, a precizat Gabriela Georgescu, Senior Client Service, Kantar România.
Interes pentru produse cosmetice
Interesul pentru produse cosmetice a înregistrat cea mai mare creștere din ultimii ani, în special în rândul femeilor și în cadrul segmentelor cu vârste cuprinse între 25-34 și 45-55 de ani și al persoanelor din mediul rural, unde accesul la magazine fizice cu produse de acest tip este mai redus.
Studiul a fost realizat în perioada 14-21 octombrie 2024, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2001 respondenți, cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marka de eroare maximă admisă la nivel total de 2.2%, la un nivel de încredere la 95%.
Aproape 60% dintre consumatorii familiarizaţi cu „Black Friday” intenţionează să facă o achiziţie cu ocazia evenimentului. Categoriile de produse pe care le au în plan să le cumpere sunt: televizoare (36%), electrocasnice mici (36%), haine (26%), telefoane mobile (26%) sau maşini de spălat (19%).
Cercetarea Kantar România a fost efectuată în perioada 14 - 21 octombrie, pe un eşantion de 2.001 respondenţi , cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani.