Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 13,5% în 2016, cel mai înalt ritm după 2007

Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 13,5% în 2016, cel mai înalt ritm după 2007

înregistrat în 2016. Cel mai înalt ritm de creştere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie 2016, de 21,8% faţă de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a crescut în 2016 cu 13,5% faţă de anul precedent, cel mai înalt ritm din 2007, arată datele publicate vineri de Institutul Naţional de Statistică (INS). În decembrie, vânzările de retail au urcat cu doar 7,2% faţă de ultima lună din 2015, sub aşteptările din piaţă.

În 2015, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul crescuse cu 8,9% faţă de anul precedent, după un avans de 7% în 2014.   Un ritm atât de înalt de creştere a comerţului de retail nu s-a mai înregistrat din 2007, când cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a avansat cu 17,8% faţă de 2006. În 2008, rata de creştere a fost de 13%, sub cea înregistrată în 2016, arată seriile INS.
 
Datele oficiale arată că ritmul de creştere din luna decembrie 2016 este cel mai slab ritm lunar înregistrat în 2016. Cel mai înalt ritm de creştere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie 2016, de 21,8% faţă de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace. 
 
Datele oficiale, care exclud vânzările de autovehicule şi motociclete, arată că afacerile din comerţ au fost susţinute în luna decembrie în special de vânzările de bunuri nealimentare, care au urcat cu 13,8% faţă de ultima lună din 2015. 
 
„Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna decembrie 2016, comparativ cu luna decembrie 2015 a înregistrat o creştere cu 7,2% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+13,8%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+8,5%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 0,4%“, se precizează în comunicatul INS.
 
Rata de creştere a încetinit faţă de noiembrie - lună în care vânzările de retail au fost stimulate de promoţiile de Black Friday - la toate cele trei mari categorii. 
 
Comparativ cu luna noiembrie 2016, afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut în decembrie cu 5,4%, pe serie brută, dar au scăzut cu 0,1% în cifre ajustate la influenţele sezoniere şi în funcţie de numărul de zile lucrătoare.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările