Autostrăzile şi Drumurile Expres din Moldova şi Bucovina: CNAIR anunţă care este stadiul fiecarui proiect

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: CNAIR
Foto: CNAIR

Compania Naţională de Administrare a Infrrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, joi, că în contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei şi Bucovinei, va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni.

„CNAIR acordă o importanţă deosebită derulării şi finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialişti în domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) şi susţine Prestatorii implicaţi în activităţile specifice obiectivelor destinate Moldovei şi Bucovinei.”, transmite sursa citată.

A7 Autostrada Ploieşti – Buzău

Potrivit datelor transmise de CNAIR, un număr de 39 de oferte se află în evaluare pentru construcţia acestui tronson în lungime de 63,250 km împărţit în 3 loturi, astfel:

LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000

LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350

LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”.

Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei şi 5,06 miliarde de lei.

Autostrada Buzău – Focşani

Elaborare SF+PT

Lungime: 82,44 km

Valoare contract: 13.933.291,10 lei fara T.V.A.  

Data de începere:12.11.2018

„Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizaţi azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizaţi şi în cadrul CTE CNAIR S.A.

În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focşani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe şi aprobarea prin Hotarâre de Guvern.”, au explicat reprezentanţii CNAIR.

Potrivit acestora, avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obţinere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.

„Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat şi Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat şi avizat, astfel încât procedura de achiziţie publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarşitul anului 2021.”, transmite sursa citată.

Finanţarea pentru execuţia lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focşani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Autostrada Focşani – Bacău

Elaborare SF+PT

Lungime: 95,902 km

Valoare contract: 20.123.408,52 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 10.01.2019

CNAIR anunţă că studiul de Fezabilitate, revizuit conform observaţiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei.

În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.

De asemenea, se află în curs de obţinere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.

Autostrada Bacău – Paşcani 

Elaborare SF+PT

Lungime:  77,28 km

Valoare contract: 16.950.944,23 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 01.03.2019

În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observaţiile tehnice emise de CNAIR, urmând să retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, şi Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observaţiilor emise de către CNAIR.

Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obţinere a Acordului de Mediu se apropie de final.

Autostrada Paşcani – Suceava

 

Elaborare SF+PT

Lungime:  61,86 km

Valoare contract: 11.721.430,96 lei fara T.V.A.  

Data de începere: Octombrie 2020

Potrivit datelor transmise de CNAIR, au fost demarate procedurile de obţinere a avizelor şi acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism şi, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.

„Investigaţiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizaţi aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.”, transmite sursa citată.

Specialiştii mai adaugă că prestatorul nu reuseşte să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. 

Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalităţi de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activităţii de realizare a investigaţiilor geotehnice.

Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret

Elaborare SF+PT

Lungime: 56,17 km

Valoare contract: 10.092.839,13 lei fara T.V.A.  

Data de începere: Octombrie 2020

„Au fost demarate procedurile de obţinere a avizelor şi acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism şi, de asemenea, a fost demarată procedura de obţinere a Acordului de Mediu. Investigaţiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizaţi aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuşi.”, transmit reprezentanţii CNAIR.

Conform acestora, nici aici prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

Şi în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activităţii de realizare a investigaţiilor geotehnice.

Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni

Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate şi elaborarea P.A.C., P.A.D. şi P.T.E.

Lungime:  100,14 km

Valoare contract: 58.830.448,35 lei fără TVAlei fara T.V.A.  

Data de începere:  2021

„CNAIR doreşte să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetăţeni privind interferenţa uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităţilor Administrativ Teritoriale Leţcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei şi Golăeşti.

CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetăţenilor, le-a analizat, a atras atenţia Prestatorului asupra aspectelor reclamate şi l-a instructat să găsească o variantă de traseu  a Autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni cu un impact minim, atât social cât şi de mediu, fără să facă însă rabat  de la parametrii tehnici şi de calitate.”, a explicat sursa citată.

CNAIR susţine că a solicitat celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. 

„Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susţin realizarea variantei albastre de traseu.

În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanţi ai CNAIR S.A şi ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament şi au verificat zona cuprinsă între Leţcani şi Golăeşti, pentru identificarea constrângerilor şi pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.

Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde şi varianta albastră) dar şi zona  unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internaţional Iaşi şi cu viitorul Spital Regional de Urgenţă Iaşi.

În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor şi nu sunt afectate lăcaşe de cult.”, informează CNAIR.

Sursa citată menţionează că a fost identificată şi o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internaţional Iaşi si cu viitorul Spital Regional de Urgenţă Iaşi.

În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanţilor CNAIR S.A., ai Proiectantului şi cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.

În plus, la invitaţia Primăriei Municipiului Iaşi, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanţii CNAIR S.A şi cei ai

Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localităţile Leţcani şi Golăeşti.

„Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere şi de corelarea cu obiectivele de investiţii derulate de Autoritătile Publice Locale.

Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără şi cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internaţional Iaşi şi cu viitorul Spital Regional de Urgenţă Iaşi, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.

Reprezentanţii Unităţilor Administrativ Teritoriale prezenţi la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.”, transmit reprezentanţii Companiei.

Potrivit acestora, prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanţă cu toate constrângerile identificate şi confirmate în teren în privinâa variantei verzi, dar şi cu solicitarile reprezentanţilor Autorităţilor Publice Locale. 

Tot Prestatorul trebuie să analizeze şi să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internaţional Iaşi şi cu viitorul Spital Regional de Urgenţă Iaşi, tinând cont de observaţiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul iniţial.

CNAIR anunţă că va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicaţi, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.

Sursa citată mai precizează că, pe sectorul cuprins între Târgu Neamţ (Moţca) şi Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigaţiile geotehnice. 

Până în prezent au fost realizaţi 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuşi, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.

Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ

Completare SF

Lungime: 211 km

Valoare contract: 17,58 mil lei fără TVAlei fara T.V.A.  

Data de începere: 28.05.2019

„Marţi, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş - Târgu Neamţ revizia 3, aşa cum a fost stabilit în cadrul sedinţelor săptămânale de progres. Documentaţia a fost predată pentru întreg obiectivul de investiţie.

La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentaţiile necesare pentru obţinerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentaţiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor şi a imobilelor deţinute de aceştia, precum şi lista proprietarilor şi imobilele afectate, semnate şi ştampilate de Primării), iar volumul Autorizaţii, Avize şi Acorduri este incomplet.”, anunţă CNAIR.

Conform sursei citate, în perioada următoare, documenţatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observaţiile emise anterior şi, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentaţiei transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.

Autostrada Braşov – Bacău

Elaborare SF+PT

Lungime: 165 km

Valoare contract:  20.093.359,86 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 10.07.2020

Potrivit datelor oferite de CNAIR, în prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. 

Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentaţiei AMC 2, observaţiile emise de către CNAIR şi de către consultantul Jaspers.

Dupa retransmiterea documentaţiei revizuite, aceasta va fi analizată şi avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activităţile de teren pe varianta de traseu avizată.

Drum Expres Focşani – Brăila

Elaborare SF+PT

Lungime:  76 km

Valoare contract: 15.001.446,99 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 27.07.2020

În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.

 

Drum Expres Brăila – Galaţi

Proiectare şi execuţie

Contract semnat 15.04.2021

Lungime: 11,08 km

Valoare contract: 371.416.13109 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 01.07.2021

Drum Expres Tişiţa – Albiţa

Elaborare SF

Lungime: 76 km

Valoare contract: 11.057.073,07 lei fara T.V.A.  

Data de începere: August 2020

„În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza şi anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2. 

De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tişiţa şi Albiţa sau la nivel de Drum Trans-Regio. 

Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obţinute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiţii) este foarte scăzută, raportat la cerinţele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanţare nerambursabilă.”, menţionează sursa citată.

Drum Expres Bacău – Piatra Neamţ

Elaborare SF+PT

Lungime: 61 km

Valoare contract:  8.923.930,03 lei fara T.V.A.  

Data de începere:  Martie 2020

Conform Companiei de Drumuri, în iulie 2021, a fost avizată, în cadrul CTE CNAIR, analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu. 

În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză. 

Imediat după stabilirea şi avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigaţiilor de teren, cât şi activităţile de obţinere a Certificatului de Urbanism şi a Acordului de Mediu.

Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava

Elaborare SF

Lungime:107 km

Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.  

Data de începere: 2021

„În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză şi anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2. 

Imediat după stabilirea şi avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigaţiilor de teren, cât şi activităţile de obţinere a Certificatului de Urbanism şi a Acordului de Mediu.”, transmite CNAIR.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite