Autostrada Transilvania: Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş, relansată în licitaţie

0
Publicat:

Secţiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitaţie, a anunţat, joi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Autostrada Transilvania, Foto: Facebook Cristian Pistol
Autostrada Transilvania, Foto: Facebook Cristian Pistol

Potrivit acestuia, 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor.

Contractul finanţat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuţie a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA)", a scris Pistol, pe pagina sa de Facebook.

Constructorul care va câştiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care: 3 viaducte, 8 pasaje, 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare.

Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013.

Cristian Pistol susține că CNAIR a reuşit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015, dar constructorul spaniol nu a reuşit să se mobilizeze, iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016.

Autostrada Transilvania

În septembrie 2021, Asocierea Constructii Erbaşu – Vahostav – SK A.S. a fost desemnată câştigătoarea pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Chiribiş, contract de 542,95 milioane lei fără TVA, a anunţat atunci CNAIR.

Luni, 06.09.2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului 'Proiectare şi execuţie pentru finalizarea Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş, Subsecţiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiş (km 4+200 - km 30+550)”, anunța CNAIR. Ofertantul desemnat câştigător este Asocierea Constructii Erbaşu (lider de asociere) – Vahostav – SK A.S., cu preţul de 542.956.612,32 lei fără TVA.

Totuși, în august 2022, Asociaţia Pro Infrastructură vorbea despre un „record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău”, afirmând că CNAIR a decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri „blestemaţi”.

Record mondial negativ pe Autostrada Transilvania Chiribiş-Suplacu de Barcău. Avem confirmarea că responsabilii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere au decis să anuleze licitaţia pe cei 26,35 kilometri blestemaţi. Nu ştim sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneţi voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani şi trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel şi Corsan-Corviam) şi trei licitaţii (lansate în mai 2014, august 2017 şi decembrie 2020). Urmează a... patra”, scriau, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite