ANPC, despre controalele la marii retaileri: Chiar dacă pandemia pune la încercare funcţionarea multor activităţi, anumite aspecte nu le putem tolera
0Curăţenia spaţiilor comerciale şi a celor de depozitare, etichetarea, depăşirea termenului de valabilitate a produselor sau orice altă normă încălcată nu se negociază, ci se respectă, a declarat preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Dolot.
Potrivit acestuia, chiar dacă pandemia pune la grea încercare funcţionarea multor activităţi economice, anumite aspecte nu pot fi tolerate.
„Constatăm, cu tristeţe, că întâlnim multe situaţii neconforme, aşa cum sunt cele prezentate în ultimele zile la marii retaileri, deşi am alocat mult timp consilierii şi prevenţiei operatorilor economici. Curăţenia spaţiilor comerciale şi a celor de depozitare, etichetarea, depăşirea termenului de valabilitate a produselor sau orice altă normă încălcată nu se negociază, ci se respectă!
Dacă la începutul mandatului am subliniat cât de important este să avem toleranţă ZERO faţă de practicile neconforme, acum reiterez cele spuse.
Dorim, totodată, să tragem un semnal de alarmă operatorilor economici care se ştiu cu anumite nereguli, astfel încât să se aplece asupra problemelor din spaţiile comerciale pe care le deţin sau unde îşi desfăşoară activitaţile comerciale şi să arate că respectă consumatorul român!”, a transmis Claudiu Dolot.
Acesta a subliniat că, în prezent, se află în plină desfăşurare campania „ProtecţiaConsumatorilor nu se negociază!”, iar în cadrul acesteia vor fi intensificate şi mai mult controalele în perioada următoare şi vor fi scoase la suprafaţă neregulile
„Campania #ProtecţiaConsumatorilor nu se negociază! este în plină desfăşurare, aşa cum am şi exemplificat zilele trecute.
În cadrul acestei campanii, vom intensifica şi mai mult controalele în perioada următoare şi vom scoate la suprafaţă neregulile, dar în acelaşi timp sperăm să putem oferi publicului şi exemple de „AŞA DA”, nu doar pe cele de „AŞA NU”.
Există şi mulţi operatori economici care se străduiesc să păstreze calitatea la cel mai înalt nivel pentru consumatorii români, sens în care dorim să îi asigurăm de întreaga noastră consideraţie.”, a transmis sursa citată
În urma controalelor efectuate de Protecţia Consumatorilor în ultimele zile, hipermarketurile Auchan, Cora, magazinele Mega-Image din Bucureşti, dar şi altele s-au dovedit unele cu mari probleme din punct de vedere sanitar, cu galantare insalubre şi produse alimentare expirate.
IKEA, sancţionată de ANPC pentru zona alimentară de la Pallady: vitrine cu mucegai, praf şi rugină