Ambasadorul Bulgariei în România a semnat contractul pentru Danube Integrated System for MARking

0
Publicat:

Ambasadorul Republicii Bulgaria în România a semnat miercuri contractul de finanțare pentru proiectul strategic Danube Integrated System for MARking (DISMAR), potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.

foto Dunăre
Ambasadorul Bulgariei în România a semnat contractul pentru DISMAR

Proiectul va contribui la creșterea siguranței și eficienței navigației pe sectorul comun româno-bulgar al fluviului Dunărea, dezvoltând un sistem de marcare inovator și integrat pe o lungime de 470 km, care va asigura infrastructura necesară implementării unui mod de transport sigur, durabil, inteligent și rezistent la schimbările climatice, arată sursa citată.

„Semnarea acestui contract reprezintă un angajament concret al guvernelor noastre de a sprijini proiectele de importanță strategică, care promovează cooperarea și dezvoltarea transfrontalieră. Apreciem eforturile și colaborarea tuturor partenerilor implicați în acest proiect și suntem încrezători că DISMAR va aduce beneficii semnificative pentru comunitățile din ambele țări”, a precizat ministrul Adrian-Ioan Veștea.

În cadrul proiectului, care are un buget total de aproape 10 milioane de euro (din care cofinanțarea europeană este de aproximativ 8 milioane de euro) și o durată de implementare de 36 de luni, Administrația Fluvială a Dunării de Jos (Galați) este lider, iar Agenția Executivă pentru exploatarea și întreținerea fluviului Dunărea (Ruse) este partener.

Acesta este primul proiect de importanță strategică selectat de Comitetul de Monitorizare a Programului Interreg VI-A România-Bulgaria, care va contribui în mod direct la îmbunătățirea mobilității la nivel național, regional și local, precum și la nivelul Uniunii Europene, de-a lungul Coridorului TEN-T Rin-Dunăre.

Astfel, porturile Constanța și Galați pot deveni platforme importante de hub și tranzit la Marea Neagră, cu rol major în rețeaua de transport transeuropean (TEN-T), atrăgând fluxuri comerciale noi prin investiții în modernizare și digitalizare, se arată în studiul realizat de Consiliul de Supraveghere din Domeniul Naval (CSDN) din cadrul Consiliului Concurenței. 

CSDN a analizat, în cadrul studiului, 44 de activități relevante desfășurate în portul Constanța de către 639 de companii și 10 activități relevante desfășurate de 26 de firme din portul Galați.

Astfel, CSDN a constatat că traficul maritim din portul Constanța a crescut cu circa 12% în anul 2022, comparativ cu anul 2021, pe fondul războiului dintre Rusia și Ucraina, în timp ce traficul din portul Galați a scăzut, din cauza creșterii costurilor rutelor de transport maritim prin canalul Sulina, ca urmare a majorării prețului la combustibil și a asigurărilor în domeniul maritim. În acest context, fluxurile logistice de marfă s-au reconfigurat, fiind alese rute feroviare sau rutiere. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite