Aiud Intermodal Park România va conecta centrul Transilvaniei cu întreaga lume pentru a facilita transporturile de marfă

0
0

Construcția hub-ului intermodal de la Decea a început în luna martie 2022 și în acest moment avansul proiectului este de aproximativ 53%. Terminalul va deveni operațional în prima jumătate a anului 2023 și va genera în primul an 30 de locuri de muncă în mod direct.

Randare computerizată a viitorului terminal intermodal Aiud
Randare computerizată a viitorului terminal intermodal Aiud

Marți, 18.10.2022, am fost în vizita organizată de DP World România la acest terminal intermodal, ca să vedem stadiul construcției la 6 luni de la începerea acesteia. Am găsit aici ceea ce vrem să vedem pe toate șantierele și la toate investițiile din țară. Un proiect care avansează, la care se lucrează constant și mai presus de toate o echipă pe care și-ar dori-o orice companie. Oameni care pun mult suflet, care se implică și cred în proiect. Îl trăiesc, respiră și dezvoltă fiecare etapă cu determinare și ambiție, în ciuda provocărilor zilnice.

Cătălin Laurențiu Hanu din partea constructorului proiectului, compania ILD, și Adrian Hornet din partea DP World România, ca să menționăm doar 2 dintre oamenii pentru care proiectul reprezintă o provocare personală și profesională specială ne-au prezentat investiția.

Împreună cu Cosmin Cârstea - CEO DP World Constanța, ei ne-au vorbit despre cum crește fiecare element al terminalului și cum prinde viață.

Foto din dronă a șantierului hub-ului intermodal
Foto din dronă a șantierului hub-ului intermodal

România pe care ne-o dorim e chiar aici. În proiecte de acest fel - care mobilizează comunități, care schimbă în bine piața transporturilor, în oameni care au curajul și determinarea să meargă înainte, în ciuda provocărilor. Ce am văzut este un business sănătos, care pune valoare pe angajați și colaboratori, pe clienți și care crește indiferent de evoluția economică.

Hub-ul de la Aiud este un proiect foarte important pentru DP World, care face parte din investițiile de peste 100 milioane Euro efectuate de companie în România, din 2004 până acum.

Este cunoscut că în ultimii ani s-au făcut progrese importante în tehnologiile utilizate de

dezvoltatori fie pe partea logistică, de infrastructură, fie pe cea care include utilizarea mijloacelor de transport, ele fiind adaptate nevoilor actuale. 

Transportul intermodal sau combinat oferă o alternativă excelentă, inclusiv pentru minimizarea impactului asupra mediului înconjurător. Între avantajele transportului intermodal amintim stabilitatea costurilor, capacitatea utilă de încărcare mai mare și rapiditatea. Terminalul de la Decea va oferi în 2023 soluții complete de transport rutier combinat cu transport feroviar, care împreună cu transportul maritim vor facilita transportul mărfurilor din această parte a Transilvaniei în întreaga lume.

Randare computerizată
Randare computerizată

Acces la 3 mări pentru a acoperi întreaga piață globală. Ne dorim ca terminalul să conecteze mult mai ușor producătorii și exportatorii din zona Transilvaniei de Marea Neagră, Marea Nordului și Marea Adriatică, precum și de restul Europei continentale, prin transport pe calea ferată. El va va beneficia de acces direct la autostrada A10 și va dezvolta propria infrastructură feroviară, conectată la hub-urile importante din toată Europa.

Hub-ul va fi utilizat de companii din întreaga regiune și va avea o serie de caracteristici precum:

-       O Suprafață de peste 82.000 de metri pătrați

-       Un depozit de 10.000 metri pătrați, care va fi disponibil pentru companiile colaboratoare  

Foto din dronă
Foto din dronă

Terminal DP World, stadiul lucrărilor

 • Construcția a 4 noi linii feroviare interne, care vor deservi terminalul, fiecare în lungime de 300 m, este aproape finalizată. Ulterior, în o a doua etapă, urmează a se construi încă 2 linii de cale ferată

• Legătura cu infrastructura feroviară națională este aproape de realizare, în final vor exista peste 3.5km de noi linii pentru transport feroviar

• Infrastructura de utilități, precum alimentarea cu apă sau electricitate, este realizată în mare parte

• De asemenea, s-a realizat aproape total și izolarea fonică a site-ului, cu scopul de a proteja comunitățile din jurul terminalului

Terminal DP World, potențial operațional

În primii 3 ani, compania estimează o capacitate de operare de 6 trenuri în fiecare săptămână. Aceste trenuri vor conecta terminalul cu toate centrele de transport importante din Europa. Hub-ul din Aiud va fi conectat cu terminalul DP World din portul Constanța în fiecare săptămână, pentru că intenția este de a crea curse feroviare săptămânale.

Pe lângă containere, vor putea fi procesate și semiremorci. Capacitatea de stocare a terminalului va fi de 3000 containere în orice moment și cea de procesare va fi de 50.000 containere pe an, în primii 3 ani.

Digitalizarea pentru eficiență este o soluție cheie oferită de DP World

Terminalul intermodal de lângă Aiud va beneficia de același sistem operațional precum terminalul maritim DP World din Constanța. Acest fapt aduce avantaje precum:

- Acces în timp real al clienților la informații despre transporturile lor

- Eficientizarea procesării serviciilor vamale - Viteză operațională crescută.

Depozitul logistic va fi echipat cu sistemul de management al comenzilor implementat în Constanța, ceea ce va ușura și transparentiza sistemul de plasare și procesare al comenzilor.

Terminal DP World Decea, potențial comercial

Parcul logistic în care se află și terminalul va avea o suprafață de 180.000 de metri pătrați.

Construcția acestui terminal reprezintă un pas pentru ca DP World să devină pentru producătorii din zonă un furnizor de servicii end-to-end (încărcare/descărcare pentru camioane și vagoane, stocare marfă, inclusiv în depozite cu temperatură controlată, spații de birouri și administrative, parcări pentru TIRuri etc).

Terminal DP World Decea, sustenabilitate și investiții pe termen lung

Un business valoros este businessul care se gândește la mediul înconjurător, care ne aduce valoare nouă, oamenilor. Terminalul Aiud va spori siguranța și va reduce costurile pentru exportatori (prin trecerea de la transport rutier la cel feroviar sau naval), în același timp reducând și emisiile de CO2, susținând astfel inițiativa EU Green Deal. Marfa ce ar fi fost altfel transportată de mii de camioane, va fi procesată pe cale ferată, astfel transportul fiind trecut de la unul consumator de diesel la cel electric.

Oamenii în centrul business-ului DP World

DP World este o companie care angajează peste 100.000 de oameni în 69 de țări.

În portul Constanța, compania operează cel mai mare terminal maritim de la Marea Neagră, cu o echipă de peste 500 de oameni care au procesat până acum peste 6.000 de nave de transport.

Cu peste 20.000 de trenuri de transport containere procesate până acum, DP World este un lider în domeniul operării și logisticii transporturilor containerizate în România.

DP World are o vastă rețea de porturi, terminale și activități economice în peste 60 de țări ale lumii. Este o companie lider de piață cu prezență globală și o viziune îndrăzneață pentru viitor.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite