Dacia opreşte din nou producţia la uzina din Mioveni

Dacia opreşte din nou producţia la uzina din Mioveni

FOTO Shutterstock

Producătorul auto Dacia opreşte din nou producţia auto la uzina de la Mioveni, timp de 2 zile, din cauza penuriei de componente electronice.

Ştiri pe aceeaşi temă

“Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi  întreruptă în 27 şi 28 septembrie”, a informat   Direcţia Comunicare Dacia.
 
În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.
 
De altfel, toţi marii producători auto au fost nevoiţi să oprească producţia în acest an, din acelaşi motiv.
 
Dacia a mai oprit temporar producţia şi la începutul lui septembrie, timp de cinci zile, precum şi în lunile februarie (de două ori), martie, aprilie şi iunie.
 

Industria auto are pierderi uriaşe din cauza crizei globale de cipuri şi a pandemiei

Producătorii auto ar putea înregistra pierderi de circa  210 miliarde de dolari, în acest an, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, dar şi a deficitului global de semiconductori, arată un raport publicat, joi, de firma de consultanţă AlixPartners, transmite Reuters.
 
Potrivit analizei, preţurile ridicate şi accesul mai dificil la materii prime, cum ar fi oţelul şi răşinile de plastic, duc la creşterea costurilor în sectorul auto şi forţează companiile auto să-şi reducă producţia. În 2021, criza va afecta producţia a 7,7 milioane de vehicule, avertizează Alixpartners, potrivit Agerpres.
 
Săptămâna trecută, IHS Markit şi-a înrăutăţit semnificativ estimările privind producţia globală auto în 2021 şi 2022.
 
Pe piaţa din SUA, vânzările de vehicule încetinesc din cauza stocurilor reduse.
 
„Iniţial am previzionat că lucrurile vor reveni la normal în trimestrul patru din 2021. Asta nu se va întâmpla", a apreciat Dan Hearsch, director în cadrul AlixPartners. Acesta a adăugat că producătorii auto se vor confrunta cu dificultăţi până în 2022 sau începutul lui 2023.
 
În ultimele luni livrările de semiconductori au fost afectate de creşterea numărului de cazuri de COVID în Malaezia, un important centrul de producţie. Şi problemele de la principalele porturi din SUA au afectat eforturile producătorilor auto de a importa răşini de plastic şi oţel, a explicat Hearsch.
 
Deficitul a arătat necesitatea ca producătorii auto să fie „proactivi" chiar acum şi să creeze pe termen lung „un lanţ de aprovizionare rezilient", care să evite întreruperile în viitor, apreciază analiştii.
 

Criza de cipuri în România

 
Potrivit datelor transmise de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), un număr de 49.375 de autoturisme au fost produse în România, în perioada iulie-august 2021. De asemenea, productia de autoturisme în Romania, în primele opt luni ale anului 2021 se situează la un volum de 286.038 unităţi. 
 
Pe mărci, producţia în perioada ianuarie – august 2021 se prezintă astfel: DACIA: 172.576 unităţi şi FORD: 113.462 unităţi.
  
Reamintim că, în luna iunie a acestui an, au fost produse în România un numar de 45.005 autoturisme. Dintre acestea 33.095 unităţi au fost produse în uzina DACIA de la Mioveni şi 11.910 unităţi au fost produse de uzina FORD de la Craiova.
 
Producţia din ultimele luni a fost afectată de câteva opriri ale fabricilor din cauza cizei de semiconductori. Reprezentanţii Dacia au anunţat, la începutul acestei luni, că activitatea uzinei de la Mioveni  va fi oprită timp de cinci zile din cauza penuriei de componente electronice.
 
„De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producţie. Acum, angajaţii uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 maşini”, declara Viorel Ungureanu, liderul sindicatului Dacia Mioveni.
 
Dacia a mai întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.
 
Şi uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.
 
În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările