ACAROM se așteaptă la un număr record de vehicule fabricate în România în anul 2024

0
Publicat:

Vehiculele fabricate în România au cerere pe toate pieţele unde se comercializează, peste 60 de pieţe din lume, astfel că anul 2024 ar putea fi încheiat tot pe plus, cu un nou record, a declarat Adrian Sandu, secretar general şi membru în Consiliul director al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

masini fabrica

Potrivit acestuia, în 2023 s-a înregistrat o creştere de producţie, un nou record al industriei auto din România, cu 513.000 unităţi fabricate.

„Şi în primele trei luni ale lui 2024 avem tot o creştere, chiar dacă în martie s-a înregistrat o mică scădere, comparativ cu martie 2023. Aici vine şi un fel de aşezare a fluxurilor de fabricaţie la cele două fabrici, pentru noile modele. Avem un plus de 7% pe primele trei luni din 2024. Nu poate decât să ne bucure. Avem o cerere pentru vehiculele fabricate în România pe toate pieţele unde se comercializează - şi nu sunt puţine - peste 60 de pieţe în lume, atât pentru vehiculele fabricate la Dacia, la Mioveni, cât şi pentru vehiculele fabricate de Ford Otosan, la Craiova. Sunt veşti îmbucurătoare. De asemenea, în ceea ce priveşte furnizorii de componente, avem semnale pozitive, deci sperăm ca anul 2024 să-l încheiem tot pe plus, cu un nou record”, a afirmat Adrian Sandu, la evenimentul "ZF Logistică, Transporturi şi Automotive: Între electrificare, nearshoring şi omnichannel".

El a subliniat că „aşezarea producţiei” necesită timp şi constă în adaptarea liniilor de fabricaţie, în pregătirea personalului, în lucrul cu furnizorii, respectiv să furnizeze componentele necesare în timp util, pe liniile de fabricaţie.

De asemenea, Sandu a făcut referire şi la găsirea altor tipuri de furnizori pentru diferite componente, destinate noilor modele.

„Este un proces continuu. Atunci când un constructor anunţă un nou model, cu siguranţă anunţă şi planul de investiţii. Investeşte în liniile de fabricaţie, în echipamente, în utilaje, în pregătirea personalului. Acest lucru s-a întâmplat şi la Dacia, care a anunţat deja noul Duster care va fi produs în România. Şi Ford a anunţat modelele fabricate şi viitorul model electric care va fi fabricat la Craiova, neanunţat încă oficial. Cu siguranţă, producţia este pe un trend pozitiv. Anul acesta sperăm la un record. Noi dorim să avem recorduri în fiecare an, să creştem şi anul viitor cu alte modele şi cu alte volume - piaţa să o ceară - şi, astfel, uzinele de la noi să fie pline în ceea ce priveşte capacitatea de producţie vehicule, dar vorbim aici şi de producţie de motoare sau de transmisii, fiindcă avem şi aceste uzine în România, adiacente fabricilor de la Ford şi de la Dacia. Noi sperăm în fiecare an să avem un nou record şi asta ne dorim”, a mai spus Adrian Sandu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite