17% din pensionarii din Capitală au primit decizii cu pensii mai mici în urma recalculării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

17% din pensionarii din Capitală au primit decizii cu pensii mai mici în urma recalculării, a anunțat vineri Casa de Pensii, precizând că aceștia vor încasa în continuare pensiile actuale.

CPMB a emis decizii de recalculare pentru 470.000 de pensionari. FOTO Inquam Photo / Octav Ganea
CPMB a emis decizii de recalculare pentru 470.000 de pensionari. FOTO Inquam Photo / Octav Ganea

Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti (CPMB) a emis decizii de recalculare a pensiilor conform Legii 360/2023 pentru 470.833 de pensionari, reprezentând toţi beneficiarii, a precizat Angela Lazăr, directorul executiv adjunct al instituției.

„La nivelul CPMB au fost recalculate, începând cu 1 septembrie 2024, 470.000 de decizii. Precizăm că în situaţia în care au fost pensionari care au constatat o scădere a cuantumului pensiilor începând cu 1 septembrie în această categorie intră pensionarii care au realizat stagii de cotizare mai mici de 25 de ani şi nu au beneficiat de puncte de stabilitate, precum şi cei care beneficiază de indemnizaţii sociale. Odată cu începerea distribuirii deciziilor de pensie de către Compania Naţională Poşta Română în cadrul fiecărei case locale de pensii au fost deschise ghişee suplimentare pentru relaţii cu publicul, au fost alocaţi funcţionari suplimentari, care să asigure relaţiile cu publicul şi aşa cum aţi constatat şi dumneavoastră pe holurile instituţiilor noastre au fost alocaţi o serie de funcţionari din cadrul Serviciilor Stabiliri Pensii pentru a răspunde întrebărilor şi a clarifica o serie de situaţii referitoare la recalcularea pensiilor conform Legii 360", a spus, în cadrul unei conferinţe, Angela Lazăr, citată de Agerpres.

17% dintre pensionarii bucureșteni rămân cu acealeași pensii

Directorul executiv adjunct al CPMB a precizat că, în cazul a 17% dintre pensionari, au fost înregistrate scăderi ale pensiei recalculate pe Legea 360/2023, dar aceştia vor primi în continuare pensia stabilită pe legislaţia anterioară, astfel încât nu se vor înregistra scăderi efective.

„Precizăm că obiectivul principal al recalculării pensii a fost acela de a corecta inechităţi şi neconcordanţe în sistemul public de pensii, urmărindu-se eliminarea discrepanţelor între categorii de pensii stabilite la momente diferite pe legi diferite şi, mai ales, a acelor categorii de pensii pentru situaţiile în care s-au contribuit similar, dar pensiile respective s-au stabilit la date diferite", menţionat Angela Lazăr.

În Bucureşti s-au transmis toate deciziile, a precizat oficialul instituției.

„Toate cele 470.000 de decizii au fost transmise. Iar în situaţia în care nu au primit deciziile pot să le solicite. Vă daţi seama că noi am transmis deciziile la Poştă, dar Poşta ni le va restitui ulterior. Şi până să ne restituie oficiile poştale deciziile respective noi putem să le punem pensionarilor la dispoziţie decizia de recalculare pe care o ridică de aici, nu o mai trimitem încă o dată, dar trebuia să ne comunice schimbarea de domiciliu şi noi să facem această comunicare în sistemul de pensii ca urmare a cererii persoanelor respective", a spus Angela Lazăr, întrebată de jurnalişti dacă mai sunt persoane care nu au primit deciziile de recalculare.

Angela Lazăr a mai afirmat că la nivelul Municipiului Bucureşti sunt 774 de decizii de revizuire. Aplicaţia pentru realizarea lor este în curs de testare, iar de săptămâna viitoare vor fi emise.

Numărul total de cereri este de 1.900, dar nu toate cererile depuse se soluţionează prin decizii de revizuire:

„Sunt foarte multe situaţii în care cererile respective se soluţionează prin răspuns administrativ. Noi bineînţeles că am conexat deciziile depuse până în prezent cu dosarele de pensie, le-am verificat şi emitem începând de săptămâna viitoare decizii de revizuire, iar pentru celelalte situaţii vom emite răspunsuri administrative, iar pensionarii vor avea dreptul de contestaţie, de 45 de zile, după ce vor primi noile decizii de revizuire şi desigur şi răspunsurile administrative, conform legii contenciosului administrativ se pot contesta în instanţă, dacă sunt nemulţumiţi de răspunsurile primite".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite