
Cât dă Guvernul Ponta pentru viaţa ta ?
0Experţii Băncii Mondiale au estimat în 1997 preţul plătit în cazul pierderii unei vieţi omeneşti victimă a unui accident rutier: 130.000 dolari SUA. Cu aceste cifre în mână am fost joi la un soi de dezbatere publică la Ministerul Finanţelor în legătură cu rectificarea bugetară. Asociaţia Funky Citizens a solicitat această întâlnire iar, surpriză, Ministerul a ţinut cont de petiţie.
Am fost maxim 30 de persoane: reprezentanţi de asociaţii, reprezentanţii ministerului, 2-3 reporteri şi câţiva cetăţeni.
Noutatea acestui demers cred că i-a luat prin surprindere pe finanţişti. Am simţit că erau puţin speriaţi de faptul că cei prezenţi vor dori să le dea bugetul peste cap. Însă, atât cât am putut să particip, am constatat că sesizările celor prezenţi erau de bun simţ. La fel cum cred că a fost şi solicitarea mea.
Să se respecte legea !
Atât am cerut: să se respecte legea ! Şi am citit paragraful invocat:
În unităţile de învăţământ preşcolar, primar şi gimnazial obligatoriu se desfăşoară cel puţin o oră de de educaţie rutieră pe săptămână, pe parcursul anului şcolar.
Nu ştiu de ce, dar Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Educaţiei Naţionale nu respectă această obligaţie legală.
Nu ştiu dacă în trecut s-au cerut bani pentru aceste ore de educaţie rutieră.
Nu ştiu dacă aceşti bani s-au acordat dar ei au fost folosiţi în alte scopuri.
Ştiu că joi am sesizat Ministerul Finanţelor despre această problemă.
Şi mai ştiu că guvernanţii sunt obligaţi să respecte legea.
O vor respecta ?
Generaţia Need for Speed
România a reuşit să adopte Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013-2020 după ce documentul s-a plimbat mai mult de un an de zile de la o instituţie la alta. Strategia stabileşte nişte principii pe care administraţiile locale şi centrale ar trebui să le respecte pentru a creşte siguranţa rutieră. Însă... cine poate impune respectarea lor ?
Logic, doar Premierul Ponta poate să fie acela care să tragă de urechi pe cei care nu respectă Strategia. Însă, până când o va face, copiilor le-au rămas întipărite în minte imaginile cu domnul Victor Ponta urcând într-un bolid de curse. Şi, pentru generaţiile care nu au făcut cursuri de educaţie rutieră dar au beneficiat din plin de efectele grafice ale jocului Need for Speed, este normal să considere că nu e "cool" să mergi pe jos sau cu bicicleta.
Viaţa nu-ţi dă puncte bonus !
Pe calculator, poţi să dai cu maşina de toate zidurile. Apoi apeşi un buton şi eşti din nou pe circuit.
Acolo, pe monitor, dacă apeşi pedala de acceleraţie, ai şanse să primeşti buncte bonus. Iar cu ele poţi câştiga o maşină mai puternică şi chiar o viaţă !
Cam asta au învăţat copiii în ultimii ani despre trafic şi despre viaţă. Au făcut asta regulat. Săptămânal. Poate zilnic. Iar la şcoală, cu toate că legea foloseşte cuvântul obligatoriu, nimeni nu s-a ocupat regulat de educaţia rutieră. Nimeni nu le-a spus că viaţa nu-ţi dă puncte bonus !
Acum, Guvernul Ponta are şansa să aplice legea.
Dacă începând cu 16 septembrie 2013, în toate unităţile de învăţământ preşcolar, primar şi gimnazial obligatoriu nu se vor ţine săptămânal cursuri de educaţie rutieră, înseamnă că Guvernul Ponta n-a dat doi bani pe viaţa ta.
Marian Ivan
membru fondator al OPTAR
——————————–
Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.