FOTO Tunelul feroviar spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Au loc ultimele lucrări înainte de recepţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Au loc ultimele lucrări la unul dintre cele mai spectaculoase tunele feroviare construite în ultimele decenii în România, Tunelul Turdaş.

A început montarea căii de rulare în Tunelul Turdaş, una dintre cele mai spectaculoase construcţii de pe şantierul magistralei feroviare .

GALERIE FOTO


Construcţia tunelului feroviar Turdaş, în lungime de 800 de metri, completat cu două sectoare neacoperite care împreună cu tunelul măsoară aproape 2.500 de metri a început în toamna anului 2015. Lucrările la tunel au fost finalizate în acest an, însă a rămas de montat calea de rulare. După finalizarea acesteia va fi instalată linia de contact. O firmă românească a realizat tunelul, însă din cauza faptului că traseul s-a intersectat cu mai multe conducte de gaz, care nu au fost relocate în timp util, investiţia a înregistrat întârzieri de aproape doi ani.

Tunelul feroviar de la Turdaş a fost construit pe ruta viitoarei magistrale de cale ferată de mare viteză Coridorul IV Pan-European, care va lega Constanţa de Arad şi de mai multe capitale europene. Se află la intrarea în Orăştie şi reprezintă unul dintre cele mai spectaculoase sectoare ale căii ferate pe care trenurile vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră. Tunelul este amplasat între km 456+295 – km 457+075, pe varianta locală a liniei de cale ferată Simeria – Coşlariu. Este construit în curbă, pe o lungime de 605 metri, urmată de o curbă de racordare pe lungimea de 80 de metri şi de un aliniament cu o lungime de 95 de metri. Tunelul este executat prin metoda construcţiei în tranşee complet deschisă, în pământuri cu umflări mari, fiind primul astfel de tunel feroviar realizat după 1990 în România, potrivit specialiştilor. Şi primul construit de o firmă românească în ultimele trei decenii.

Coridorul feroviar Rin – Dunăre Nord
Din 2011, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii pe tronsonul Vinţu de Jos – Simeria, parte integrantă a secţiunii Coşlariu – Simeria, asocierii de firme străine şi din România. Contractul a fost atribuit cu peste 1.350.000.000 lei (echivalentul a 317.262.679,47 euro), fără TVA, iar termenul de execuţie a lucrărilor a fost de 30 de luni calendaristice. Proiectul pentru reabilitarea tronsonului Vinţu de Jos – Simeria a fost primul proiect finanţat din fonduri europene după anul 2003, dar şi primul proiect major finanţat prin programul POS-T 2007-2013. El cuprinde lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare, care să asigure viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru cele de marfă, construcţia tunelului de la Orăştie şi a 11 poduri, reabilitarea altor cinci poduri şi a 26 de podeţe şi înlocuirea instalaţiilor, informa CFR în 2011.

Tronsonul Vinţu de Jos – Simeria, de circa 43 de kilometri, face parte din „Coridorul feroviar Rin – Dunăre Nord”.  Coridorul IV paneuropean, în lungime de 2.000 de kilometri, cuprinde traseul Nurnberg - Praga - Viena - Budapesta - Curtici - Simeria - Sighişoara - Braşov – Bucureşti – Constanţa, şi străbate România pe o distanţă de aproape 900 de kilometri. A fost împărţit pe mai multe secţuni, care se află în diverse stadii de proiectare, licitare şi execuţie.

Recepţia lucrărilor, programată în acest an
La începutul lunii august, Compania Naţională de Căi Ferate CFR a anunţat că în perioada august – noiembrie 2019 se vor desfăşura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică). „Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria şi Sighişoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mişcare, peste 240 poduri, podeţe, tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare şi superioare şi patru substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit trei noi tuneluri (Turdaş, Sighişoara şi Daneş), un pod în formă de arc şi varianate noi de traseu, construcţii care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu”, informau reprezentanţii CFR SA.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Mega-proiectele de transport ale epocii Ceauşescu. Povestea celor 3.200 de kilometri de autostradă plănuiţi în anii '60 şi a celui mai mare canal fluvial

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Şantierul uriaş al căii ferate de mare viteză. Unde se lucrează intens şi ce termen a dat ministrul Transporturilor pentru finalizarea investiţiei

Mai multe pentru tine:
Radu Mazăre, viață de lux în Madagascar. Cum arată resortul fostului primar al Constanței. Bungalow-uri generoase, cu vedere spre Oceanul Indian
Ce tranzacții suspecte a descoperit Libra Bank în conturile AUR. Ce plăți s-au făcut către patronul Realitatea PLUS, unde Simion și Georgescu sunt lăudați excesiv
Artistul internațional care nu și-a mai văzut de trei ani copilul diagnosticat cu autism, născut din relația cu o româncă. Dezvăluiri uluitoare despre ultima lor întâlnire! „Copilul striga la ușă disperat: Tati, tati!”
Nu i-a citit niciodată fiicei „Cenușăreasa”, iar acum a interzis complet internetul în casă!
Mama măsura XS, fiicele cu siluete... lumești. Regina Letizia, superbă, dar îngrijorător de slabă la Premiile Prințesa de Asturia
Ținutul cetăților dacice, trezit de șuierul mocăniței din 1917. Georg Hocevar a restaurat o bucată din calea ferată din munți
Câți ani de închisoare riscă Artanu, pentru agresiune sexuală?! Îndemnul avocatei Dalina Terzi pentru victimă: „Fetelor le e rușine, cedează psihic”
Ziua în care Biserica a deschis porțile doar pentru bogați și personalități. De ce oamenii de rând n-au avut acces în interior la slujba de sfințire a picturii Catedralei Neamului VIDEO
Ce nu s-a văzut la sfințirea Catedralei! Becali a pupat mătăniile, Băsescu a pupat blondele
Hemoragie post-partum tratată în Germania. „Fiecare minut pierdut scade dramatic șansa la viață”
Un stâlp sculptat cu un chip uman, vechi de 11.000 de ani, descoperit de arheologi