Google şi Facebook, „imitate“ de către cel mai mare operator telecom din SUA: va începe să vândă date despre clienţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
AT&T vrea să facă bani şi din datele abonaţilor. FOTO WorldFinance100.com
AT&T vrea să facă bani şi din datele abonaţilor. FOTO WorldFinance100.com

AT&T, cel mai mare operator telecom din SUA, a decis că vrea să facă bani şi din datele clienţilor săi, nu doar din abonamente şi vânzări de telefoane. Astfel, cei interesaţi, cum ar fi firmele de publicitate, pot cumpăra date despre obiceiurile de consum ale abonaţilor AT&T.

Google sau Facebook.

În parte, schimbarea de strategie a celui mai mare furnizor de servicii telecom din SUA este cauzată şi de faptul că Verizon, principalul rival, face asta deja. Iar pe Internet aceste date valorează foarte mult, astfel este vândută publicitatea şi după giganţii online, companiile de telefonie deţin cele mai multe date despre obiceiurile de consum.

De ce nu au făcut operatorii mai devreme această schimbare? Un răspuns ar fi că pur şi simplu nu puteau să gestioneze tot fluxul de date la care aveau acces. Infrastructura creată la începutul dezvoltării telefoniei mobile nu era gândită să poţi colecta ceea ce numeşte metadata, adică acele informaţii care nu ţin de identitatea cuiva, ci de ceea ce face. Dar mai nou s-au dezvoltat sistemele de monitorizat utilizatorii, astfel că pasul AT&T este unul firesc.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Află mai multe despre publicitatea online:

Google, campion la veniturile obţinute din publicitatea mobilă, dar Facebook câştigă din ce în ce mai mult teren

Cât de mult valorezi pentru Facebook sau Google datorită informaţiilor personale

Facebook reduce numărul tipurilor de anunţuri. Măsura, favorabilă publicitarilor, nu utilizatorilor

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite