Facebook reduce numărul tipurilor de anunţuri. Măsura, favorabilă publicitarilor, nu utilizatorilor
0Facebook elimină o parte dintre categoriile sale de anunţuri. Asta nu înseamnă că utilizatorii vor vedea mai puţină reclamă pe site-ul de socializare, ci doar că publicitarii vor fi mai puţin derutaţi când vor trebui să aleagă un plan de publicitate, potrivit Reuters.
Facebook încearcă astfel să-şi mărească profiturile provenite din anunţuri. Internauţii vor vedea în continuare publicitate, atât în News Feed cât şi în bara din partea dreaptă a ecranului.
„Am realizat că, în ciuda faptului că fiecare anunţ este bun pe cont propriu, rezultatul final este de o calitate mai mică decât suma tuturor componentelor sale. Ar trebui să fie mai simplu“, a declarat Fidji Simo, managerul de produs care se ocupă de anunţuri, în cadrul unui eveniment organizat, joi, la sediul companiei.
Schimbările vor fi introduse în săptămânile sau lunile următoare. Reprezentanţii Facebook susţin că noul sistem nu va afecta preţul anunţurilor, însă au refuzat să comenteze când au fost întrebaţi cum vor fi influenţate veniturile companiei de această decizie. Publcitatea generează 85% din veniturile Facebook.
Cum consumatorii accesează din ce în ce mai mult reţeaua de socializare de pe smartphone-uri sau tablete, compania a încercat să introducă noi formate de anunţuri, potrivite pentru ecranele mai mici. De asemenea, agenţii de publicitate pot acum să afişeze reclame bazate pe căutările utilizatorilor şi au la dispoziţie noi unelte care le permit să măsoare mai bine eficienţa unui anunţ.
Mai mult, aceştia nu vor mai avea de ales între 27 de tipuri de anunţuri. Acum, ei vor trebui să selecteze dintr-o listă de şase sau şapte obiective, precum creşterea numărului de clienţi care intră într-un magazin sau generarea de „like-uri“ pentru pagina unei companii. De exemplu, anunţurile de tip „ofertă“ nu vor mai reprezenta o categorie separată ci acestea vor fi incluse în anunţurile clasice, sub forma unui link.
Reţeaua socială va introduce, anul acesta, anunţurile video. Acestea vor apărea în newsfeed-ul utilizatorilor şi vor rula automat timp de 15 secunde, potrivit The Verge. Agenţia de publicitate AdAge susţine că reţeaua de socializare cere cel puţin 1 milion de dolari pentru fiecare clip video pe care îl va difuza şi că are la dispoziţie patru sloturi diferite pentru fiecare categorie de vârstă în parte. Asta înseamnă că Facebook va obţiune un profit de cel puţin 4 milioane de dolari pe zi.
Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.