Yahoo! a mai cumpărat o companie în declin. De ce continuă gigantul online seria achiziţiilor şi ce urmăreşte?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Yahoo! a mai cumpărat o companie care cândva părea promiţătoare. FOTO Adevărul
Yahoo! a mai cumpărat o companie care cândva părea promiţătoare. FOTO Adevărul

Yahoo!, sub conducerea Marissei Mayer, cumpără în mod constant companii promiţătoare, dar care au eşuat într-un mod mai mult sau mai puţin evident. De ce a ales Yahoo! strategia aceasta?

Ultima achiziţie pe care Yahoo! şi-a trecut-o pe listă se numeşte Rockmelt. Se voia browser-ul social, cel care să-ţi aducă, în primul rând, Facebook mai aproape. A venit Firefox cu aceeaşi idee ceva mai târziu şi RockMelt nu a explodat niciodată într-un succes monumental. Acum, Yahoo! cumpără compania şi la 31 august va închide toate aplicaţiile - de iPhone, iPad, Android şi Windows 8, notează The Verge.

Yahoo! cumpără mult, cu milioane sau miliarde, în cazul Tumblr, dar de ce această cursă a înarmării? Şi înarmare cu ce, căci în cazul Rockmelt vor închide totul. The Verge consideră că are un răspuns şi este unul oarecum logic: Yahoo! caută talente, caută dezvoltatori buni şi cel mai bine este să-i cumpere cu tot cu companiile care se scufundă, odată ce şi-au demosntrat talentele.

„Yahoo! «îi prinde» pe ingineri cu contracte pe doi până la patru ani şi ei trebuie să creeze aplicaţii şi să caute alţi dezvoltatori buni pe dispozitive mobile“, notează Bloomberg Businessweek. Ar fi mult mai ieftin ca Yahoo! să angajeze pur şi simplu oameni, cum fac alte mii de companii, numai că oamenii buni, în Silicon Valley, sunt greu de găsit şi trebuie să vezi cât de pregătiţi sunt înainte. Astfel, prin cumpărarea companiilor deja ridicate puţin, Yahoo! are o imagine mai bună asupra echipei de oameni.

Yahoo! este într-o continuă transformare de când Marissa Mayer a venit la conducere în urmă cu un an. Ea a fost şcolită în filosofia Google, iar Yahoo! încă mai are eticheta de fosilă a bulei dot com. De aceea încearcă să se afirme mai mult pe segmentul mobile şi a cumpărat Tumblr pentru a avea acces la un public mai tânăr. Aplicaţiile noi de la Yahoo! sunt lăudate, un exemplu este Yahoo! Weather pentru iPhone, iar Flickr a fost regândit pentru a atrage un public şi mai mare. Yahoo! bagă bani în companii mici, aproape eşuate sau chiar epave, dar câştigă oameni şi, poate, în scurt timp o revenire însemnată.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul. 

Află mai multe despre Yahoo! şi Tumblr:

Sefii Yahoo au decis: 1,1 miliarde de dolari pentru cumpărarea Tumblr

Yahoo a confirmat tranzacţia anului: 1,1 miliarde de dolari pentru Tumblr. Un nou miliardar la 26 de ani în SUA

Marissa Mayer: cel mai bun director pe care l-a avut Yahoo vreodată?

Giganţii tehnologiei cer mai multă transparenţă din partea NSA

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite