Cercetătorii au descoperit cum pot „vindeca“ lenea

Se preconizează că medicamentul care ne „scapă” de lene va reduce rata obezităţii.

Dacă ai nevoie de un cot sub coaste ca să  te ridici de pe canapea şi să te apuci de sport, este posibil să ai o problemă genetică. Cercetătorii au descoperit motivul pentru care unii oameni sunt mai leneşi decât alţii şi intenţioneză să creeze o pastilă care să combată acest efect.

Nou-descoperita genă „ a leneşului” are un rol important în creier, determinând înclinaţia oamenilor spre a face exerciţii fizice.

Cercetătorii de la Universitatea din Aberdeen şi cei de la Academia Chineză de Ştiinţe au propus crearea unui medicament care reduce lenea, pe baza acestor descoperiri.

Oamenii de ştiinţă au comparat şoarecii normali cu cei care aveau mutaţia-cheie şi au descoperit că această genă produce o proteină esenţială în sistemul endocrin al creierului, care face ca unele persoane să fie mai leneşe decât altele.

Şoarecii cu această genă aveau foarte puţini receptori cu dopamină activi pe suprafaţa creierelor, dar când aceştia au fost trataţi cu un medicament care activează receptorii cu dopamină, problema a fost rezolvată: şoarecii au devenit mult mai activi şi au pierdut în greutate.

Liderul experimentului, profesorul Wei Li de la Institutul de Genetică şi Biologie Evoluţionistă din Beijing a declarat că tratamentul testat pe şoareci ar putea fi adaptat pentru rasa umană. „Am descoperit că şoarecii care aveau această mutaţie genetică erau exact tipul leneşului. În timp, şoarecii s-au îngrăşat şi au dezvoltat simptome similare condiţiei pe care oamenii o numesc sindromul metabolic, un termen medical pentru cei care sunt predispuşi la diabet, tensiune ridicată şi obezitate.”, declară profesorul Wei Li. Oamenii de ştiinţă, a căror cercetare a apărut în publicaţia PLOS Genetics, au examinat, pe lângă şoarecii din laborator, peste 400 de chinezi supraponderali cu sindromul metabolic şi au descoperit că doi dintre aceştia aveau aceeaşi mutaţie genetică întâlnită la şoarecii testaţi.

Profesorul Li a adăugat: „Ce mi-a atras atenţia este faptul că şoarecii cărora le-am dat medicamentul care acţionează asupra sistemului endocrin au devenit mult mai activi şi au slabit. Un sfat universal pentru combaterea obezităţii ţine de controlul alimentaţiei şi de mişcare. Totuşi, genetica influenţează, în cazul unora, dorinţa de a face mişcare. Pe viitor, tratamentele medicale vor fi create în aşa fel încât să se potrivească modelului genetic al fiecărei persoane în parte.”

„Deşi doar unul din 200 de oameni poate avea această mutaţie genetică, un număr foarte mare de oameni suferă de sindromul metabolic. În concluzie, foarte multe persoane ar putea beneficia de acest tratament cu dopamină.”, completează co-autorul studiului John Speakman, profesor al Universităţii din Aberdeen, în Marea Britanie.

Citeşte şi:

Tratamentele faciale cu melci vii, următorul pas în cosmetică

Tratamente ciudate de înfrumuseţare la care apelează celebrităţile

Mierea, tratament dulce pentru ten