Plângere la Comisia Europeană cu privire la noile reguli de utilizare ale WhatsApp. Care este motivul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
whatsapp

Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) a anunţat luni că a depus plângere la Comisia Europeană împotriva serviciului de mesagerie WhatsApp pentru controversata modificare a politicii sale de confidenţialitate, relatează AFP.

WhatsApp, serviciul de mesagerie al Facebook, i-a informat la începutul anului pe cei circa două miliarde de utilizatori ai săi că trebuie să îşi dea consimţământul pentru noi condiţii de utilizare, conform Agerpres. 

Compania a amânat apoi până la 15 mai aplicarea noilor reguli, în contextul protestelor, utilizatorii fiind îngrijoraţi ca serviciul de mesagerie să nu împărtăşească mai departe datele cu Facebook, compania-mamă.

„De mai multe luni, WhatsApp îşi bombardează utilizatorii cu mesaje agresive şi repetate pentru a-i forţa să accepte noile sale condiţii de utilizare şi politica sa de confidenţialitate", a denunţat directoarea generală a BEUC, Monique Goyens, citată într-un comunicat.

BEUC şi cele opt asociaţii membre consideră că este „imposibil pentru consumatori să aibă o idee clară privind consecinţele schimbărilor asupra protecţiei vieţii lor private, în special în ceea ce priveşte transferul datelor lor personale spre Facebook şi spre alte părţi terţe".

„WhatsApp a fost în mod deliberat ambiguu pe acest subiect, iar consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor lor fără un consimţământ valabil. Le cerem autorităţilor să ia rapid măsuri împotriva WhatsApp pentru a se asigura că (serviciul) respectă drepturile consumatorilor", a criticat Monique Goyens.

Comisia Europeană şi autorităţile naţionale însărcinate cu protecţia consumatorilor trebuie să decidă acum dacă deschid sau nu o anchetă.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite