GRAFIC Facebook anunţă cifrele victoriei: profit mai mare, utilizatori mai mulţi - un miliard de useri pe mobil

GRAFIC Facebook anunţă cifrele victoriei: profit mai mare, utilizatori mai mulţi - un miliard de useri pe mobil

Un nou trimestru de succes pentru Facebook şi Mark Zuckerberg FOTO Reuters

Facebook a publicat rezultatele financiare pentru trimestrul care s-a încheiat pe 31 martie 2014. Veniturile companiei au fost de 2,5 miliarde, cu 72% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dintre care 2,27 miliarde din publciitate, cu 82% mai mult faţă de trimestrul 1 din 2013.

Ştiri pe aceeaşi temă

În primul trimestru financiar al lui 2014, veniturile Facebook au ajuns la 2,5 miliarde de dolari, faţă de 1,4 miliarde de dolari acum un an.

Utilizatorii, creştere continuă

Nu numai veniturile au crescut, ci şi activitatea pe reţeaua social. Deşi creşterea nu este atât de mare ca şi veniturile, arată că Facebook mai are o marjă de creştere. Mică, dar există.

Numărul de utilizatori activi în fiecare zi a ajuns la 802 milioane în martie 2014, cu 21% mai mult faţă de anul trecut.

Numărul de utilizatori activi zilnici pe mobil a ajuns la 609 milioane, o creştere cu 43% faţă de 2013.

Lunar, Facebook a avut o medie de 1,28 miliarde de utilizatori, cu 15% mai mult faţă de 2013.

Lunar, pe mobil, Facebook a ajuns la o impresionantă cifră de 1,01 miliarde de utilizatori activi.

Cum stau veniturile şi profitul?

Utilizatorii cresc, dar anul 2013 a fost marcat de creşterea Facebook în domeniul publicităţii, introducerea unui nou News Feed, a unor noi facilităţi pentru publicitari şi a reclamelor video, care, potrivit studiului Adobe Intelligence sunt în continuă creştere de popularitate.

Veniturile din publicitatea mobilă au reprezentat 59% din total, faţă de 30% acum un an. Asta în condiţiile în care Facebook are încă un pic mai mulţi utilizatori activi pe desktop. 2,27 miliarde de dolari au venit din publicitate, iar 237 de milioane de dolari din plăţi şi alte taxe (comisioane de la producătorii de jocuri de Facebook).

Profitul din operaţiunile Facebook a ajuns la 1,08 miliarde de dolari, cu 188% mai mare faţă de 2013, când era de 373 de milioane de dolari.

Profitul total al Facebook, după taxe, costuri operaţionale şi alte cheltuieli a ajuns la 642 de milioane de dolari.

Potrivit raportului financiar Facebook, compania are cash şi valori de 12,63 de miliarde de dolari.

Schimbarea şefului financiar

Odată cu acest raport, Facebook a anunţat şi schimbarea şefului său financiar (CFO). David Ebersman părăseşte compania, iar de la 1 iunie 2014 va fi înlocuit de fostul şef financiar de la Zynga, producătorul Farmville, David Wehner, actualmente vicepreşedinte al Facebook. 

Reclamele video, un succes

Potrivit ultimului raport Adobe Intelligence, companiile care postează video-uri direct în Facebook au văzut o creştere cu 58% a interacţiunii cu acestea din partea utilizatorilor. Măsurătorile au fost făcute în ultimele trei luni.

Faţă de acum un an, interacţiunea cu videoclipurile puse de branduri a crescut cu 785% în ultimul an.

Raportul Adobe a agregat datele a 5.000 de clienţi şi s-a uitat la 260 de miliarde de impresii de pe reţelele scoiale. Rata de click pe Facebook este cu 160% mai mare faţă de trimestrul trecut. De asemenea, un sfert dintre videoclipurile urmărite pe Facebook sunt vineri. Tot în ultima zi a săptămânii de muncă există un procent de 15,7% din impresii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările