Huawei la Adevărul Live: ce plan are pentru România următorilor cinci ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fred Wangfei, country manager Huawei Devices Romania. FOTO Eduard Enea/Adevărul
Fred Wangfei, country manager Huawei Devices Romania. FOTO Eduard Enea/Adevărul

Huawei, prin reprezentanţi locali, a apărut destul de rar în interviuri. Acum, odată cu finalizare precomenzilor la Huawei P10, am discutat cu responsabilul pe România despre strategia companiei pe următorii ani, dar şi ce mai înseamnă „made in China“ în 2017.

Huawei a crescut mult ca popularitate în România în ultimii trei ani. Seria Lite a înregistrat cifre de vânzări bune, iar cu P10 compania se aşteaptă să crească şi pe zona high-end. Deocamdată au înregistrat de cinci ori mai multe precomenzi faţă de P9, astfel că pare un debut bun. Tot în zona cifrelor, anul trecut Huawei avea cam 3% din segmentul high-end în România.

Anul acesta speră la o creştere de aproximativ 15% pentru produsul principal: P10 şi P10 Plus. Deocamdată, cel din urmă nu e disponibil. Va fi lansat în următoarele luni. Preţul e mai bun decât al competiţiei directe.

Fred Wangfei, country manager Huawei Devices Romania, a venit la Adevărul Live pentru a discuta despre inovaţie, parteneriatul cu Leica şi cum se vede piaţa din România pentru un producător global. Interviul integral este disponibil în videoclipul de mai sus sau aici.

Am extras însă câteva detalii mai interesante despre România, China, Leica şi în general despre inovaţie. Interviul a fost realizat în română, cu traducere pentru declaraţiile lui Wangfei.

Declaraţii cheie din interviul cu Fred Wangfei, country manager Huawei Devices Romania:

  • Piaţa (din România) va continua în următorii ani să migreze dinspre low-end către zona de mijloc. Există cerinţe de bază pentru telefoane pe care le au utilizatorii, cum ar fi camera, iar dacă acestea nu sunt satisfăcătoare, atunci experienţa nu e pe măsura aşteptărilor. Când preţul e mic, calitatea nu poate fi garantată. Pentru astfel de persoane încercăm să atingem cerinţele de bază şi vom încerca să mutăm publicul de la low-end spre mid-range. Aceasta va fi direcţia în următorii cinci ani.
  • Întrecerea pentru preţ încă există şi în Europa. Când e vorba de afaceri, mereu e un astfel de nivel al competiţie. Dar noi, ca produs pe care îl furnizăm, suntem mai concentraţi pe calitate, tehnologie, inovarea pe care le aducem. Suntem, totodată, atenţi la partea de service, suport pentru clienţi, şi ne concentrăm pe promovare, vrem ca oamenii să ajungă să ne cunoască produsul. Vrem să existe o recunoaştere a brandului şi consumatorul să aibă libertatea de a alege ce telefon vrea. (n.r. - în acest sens, Huawei a anunţat un parteneriat cu Inna. Anul trecut a anunţat o colaborare cu Smiley pentru P9 Lite. Acum Inna devine „faţa“ Huawei P10 în România, fiind şi unul din primii români care utilizează acest model de telefon)
  • Piaţa asiatică, în special cea din China, e caracterizată de o competiţie foarte ridicată. De exemplu, primul brand, cel mai mare, are sub 20% cotă de piaţă. Al doilea are între 15 şi 20%. Nu e ca în piaţa europeană mult mai concentrată spre un brand anume care ajunge să controleze o parte mai mare (din piaţă - n.r.). Un motiv pentru care se întâmplă asta e că piaţa din China e mult mai mare.
  • Când vorbim acum de Huawei noi suntem o companie globală. Peste 10.000 de angajaţi lucrează în cercetare şi dezvoltare, în 16 centre, şi activăm în peste 170 de ţări. Suntem concentraţi pe inovare şi tehnologia nouă pe care o putem livra. Totodată, ne schimbăm constant impresia despre utilizator, suntem atenţi la ce doreşte. Nu putem nega că în trecut au existat produse chinezeşti de calitate slabă, de la tricouri la electronice, şi o parte din consumatori încă se gândesc că „Made in China“ înseamnă calitate redusă. Din perspectiva noastră, situaţia s-a schimbat. Noi credem că vom fi un exemplu în inovaţie. (n.r. - Huawei îşi dezvoltă propriul procesor pentru telefoane şi pe piaţa dispozitivelor mobile este unul dintre producătorii care adoptă rapid tehnologii noi, cum ar fi cititor de amprente sau port USB-C)
  • Din punctul nostru de vedere, când vrem să producem tehnologie cel mai important lucru e să ne gândim la experienţa utilizatoruluui. Nu facem doar noi asta, şi celelalte companii urmăresc obiceiurile de a folosi telefonul. Astfel, când vorbim de poze, indiferent că e peisaj sau selfie, cea mai mare cerinţă e ca un smartphone să ofere specificaţii bune pentru o calitate ridicată a imaginilor. Pentru acest capitol am decis să colaborăm cu Leica. Sunt profesionişti în industria aceasta, iar pentru P9, primul cu Leica, am debutat cu camera monocrom. Acum, la P10 şi Leica 2.0, am îmbunătăţit şi optimizat caracteristicile camerei. N-a fost o decizie pur de marketing, ci a fost bazată pe obiceiurile utilizatorilor.  

Wangfei mi-a mai spus în finalul discuţiei că mai e loc de inovare pe piaţa aceasta. Cel puţin din punctul de vedere al companiei sale, direcţia e spre îmbunătăţirea experienţei utilizatorului. Anul acesta, smartphone-ul modern a împlinit 10 ani. Şi abia acum începe perioada mai interesantă.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite