Huawei în 2020: focus pe AppGallery şi primul televizor adus pe piaţa din România

Huawei în 2020: focus pe AppGallery şi primul televizor adus pe piaţa din România

În cadrul unei conferinţe de presă organizată la sediul companiei din Globalworth Tower, reprezentanţii Huawei au anunţat rezultatele din 2019 şi principalele obiective din noul an.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conferinţa a început cu câteva cuvinte din partea noului CEO al Consumer Business Group Huawei România, care a vorbit despre lucrurile pe care urmează să le vedem la Mobile World Congress, acolo unde Huawei va lansa noi laptopuri şi smartphone-uri. De asemenea, el a evidenţiat faptul că Huawei a terminat anul 2019 pe poziţia a doua în topul producătorilor de smartphone-uri, cu peste 240 de milioane de unităţi livrate, depăşind Apple în ciuda problemelor înfruntate în special în a doua jumătate a anului.

Surpriza a venit însă atunci când au fost anunţate planurile pentru noul an. Astfel, pentru prima oară, Huawei va aduce în România un televizor smart, aşteptat undeva în cea de-a doua jumătate a anului. De asemenea, Huawei pregăteşte să aducă pe piaţa locală şi speakere (foto jos), dar şi noile laptop-uri şi smartphone-uri pe care le va prezenta la MWC, în Barcelona.

Rezultatele campaniei de precomandă pentru Mate 30 Pro

În 2019, Huawei a înregistrat creşteri puternice în mai toate sectoarele, dar în special pe zona de laptopuri (214%), wearables (272%), căşti (260%) şi telecomunicaţii (400%). În plus, compania a urcat pe locul 5 la nivel global în ceea ce priveşte investiţiile în zona de R&D (Research and Development).

În ceea ce priveşte rezultatele campaniei de precomandă a lui Mate 30 Pro, Huawei a anunţat că a înregistrat un total de 703 cereri pentru cele 100 de produse disponibile, fiind necesară suplimentarea dispozitivelor aduse în România. Acesta este primul telefon al producătorului din Shenzhen lansat fără serviciile Google, un trend care va continua şi în 2020.

Focus pe AppGallery - dezvoltare în piaţa locală

Unul dintre cele mai importante obiective ale Huawei din 2020 va fi dezvoltarea magazinului său de aplicaţii, AppGallery. Compania vrea să creeze un rival demn de a concura cu AppStore sau Google Play, şi faci paşi importanţi chiar în piaţa locală pentru a realiza acest lucru.

În AppGallery pot fi deja găsite unele dintre cele mai populare aplicaţii din România, printre care: BT Pay, George, Pago şi în curând ING HomeBank (în zona de finanţe şi plăţi), Okazii, lajumate.ro, Homezz sau Bringo (în zona de shopping), BitDefender, WorldClass, BestJobs sau Telekom (în zona de business/utility) şi multe altele (foto jos). De asemenea, Huawei a anunţat că discută cu eMAG şi alţi dezvoltatori de aplicaţii pentru a ajunge la o înţelegere cu privire la intrarea lor în AppGallery.

Printre invitaţi s-au aflat Mihai Barbu (Apllication Development Manager ProTV) şi Alexandru Iosef (Business Development Manager iMedia Plus Group), care au luat cuvântul, discutând despre uşurinţa cu care au introdus aplicaţiile Ştirile ProTV şi Cinemagia în AppGallery. ”Aplicaţia a putut fi încărcată în aceeaşi zi în care a fost înregistrat contul de dezvoltator” a spus Barbu. De altfel, Huawei încearcă să atragă dezvoltatorii de aplicaţii promiţându-le înscrierea gratuită în primul an şi un procentaj de câştig mai mare decât în AppStore sau GooglePlay (Huawei ia 15% din veniturile unei aplicaţii, spre deosebire de Apple şi Google, care iau 30%).

Patru milioane de dispozitive Huawei/Honor pe piaţa locală

Pentru Huawei, 2020 s-ar putea dovedi cel mai important an din istoria companiei. Urmează P40 Pro, aşteptat să se lanseze prin luna martie, un nou dispozitiv fără GMS (Google Mobile Services), şi care nu are o misiune uşoară, ca succesor al unuia dintre cele mai bune smartphone-uri din 2019.

Compania este însă încrezătoare că îşi va menţine baza de clienţi. Peste 11,5 milioane de români folosesc tehnologii Huawei pentru a se conecta la internet, iar pe piaţa locală se află aproape 4 milioane de dispozitive Honor sau Huawei. AppGallery are 1,1 milioane de utilizatori, care au realizat 7 milioane de descărcări din magazinul de aplicaţii Huawei în ultima lună.

Producătorul din Shenzhen va dori să îmbunătăţească aceste cifre în 2020, iar MWC va oferi primele semne ale lucrurilor pe care Huawei le-a pregătit pentru a realiza acest lucru.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările