"Vrem să creăm o nouă generaţie în experienţa vizuală oferind un format care va fi imersiv şi interactiv şi va completa, acolo unde este cazul, formatul static de tip fotografie sau formatul video", spune Radu Rusu, co-fondatorul şi CEO-ul lui Fyusion, pentru Forbes.com.  
  
 Fyusion este compania-startup care a scos pe piaţă în August 2014 aplicaţia mobilă Fyuse, ajunsă populară (judecând după poziţia ei Apple iTunes la acea dată), în Japonia întâi, apoi în SUA şi România. 
  
 Fyuse este o aplicaţie care combină fotografiile luate unui subiect reuşind ca prin anumiţi algoritmi să producă imagini 3D ale acelui subiect. 
 

  
 Iniţial, co-fondatorii - care au şi doctorate în robotică - doreau ca această tehnologie să fie aplicată roboţilor pe care să-i ajute să înţeleagă mai bine mediul înconjurător. Dar, având în vedere succesul iniţial de care s-a bucurat în rândul consumatorilor, ei au schimbat puţin focusul orientându-se acum mai mult înspre piaţa consumer. 
 Cei trei fondatori, laolaltă cu peste 10 angajaţi, vor încerca să convingă producătorii de telefoane smartphone să integraze această tehnologie direct în setările camerelor foto. 
   
 
Tehnologia lui Fyusion poate fi complementară tehnologiei de realitate virtuală care a început să ia avânt acum. Poate producătorii de dispozitive gen Oculus Rift vor lua în considerare această tehnologie şi o vor incorpora în viitoarele versiuni. 
 De fapt, Fyusion este deja în discuţii cu unii din aceşti producători, inclusiv cu Magic Leap care e finanţat de Google. 
  
 Alte pieţe unde această tehnologie a lui Fyusion poate ajuta este comerţul electronic, fashion, auto, ajutând la o mai bună prezentare a produselor. 
  
 Radu Rusu (33 ani, originar din Alba-Iulia) a luat doctoratul de la Universitatea Tehnică din Munchen (absolvind facultatea la UT Cluj in 2004) iar startup-ul co-fondat de el îşi are sediul în San Francisco, California. În perioada 2010 - 2012, a predat la Universitatea Stanford în calitate de cadru didactic invitat.  
  
  
 University of Tokyo Edge Capital şi New Enterprise Associates sunt entităţile care au investit acele 13 milioane de dolari. Fyusion a mai primit o investiţie iniţială de 3.3 milioane dolari în Mai 2014 (de la aceeaşi investitori, plus alţi patru). 
 
 
Prezentarea aplicaţiei Fyuse (se găseşte deocamdată doar in Apple iTunes)