Yahoo! dezvăluie cifrele influenţei pe care vor s-o exercite SUA şi promite un raport de transparenţă din această vară

Yahoo! dezvăluie cifrele influenţei pe care vor s-o exercite SUA şi promite un raport de transparenţă din această vară

Yahoo! este una dintre companiile implicate în scandalul spionării utilizatorilor. FOTO Adevărul

Programul PRISM prin care NSA a spionat utilizatorii Facebook, Google şi a altor companii cu activităţi în online s-a întors împotriva agenţiei SUA. Acum, Yahoo! spune că va publica un raport de transparenţă cu numărul cererilor primite de la autorităţi începând cu această vară.

Apple, Facebook şi Microsoft au decis să publice datele referitoare la cererile pe care le primesc de la guverne pentru a modifica sau şterge anumite date. Yahoo! este cea mai nouă companie care să facă acest lucru şi merge pe aceeaşi strategie ca Google, va publica, cel mai probabil, de două ori pe an un raport de transparenţă, notează TheNextWeb. Spre exemplu, între decembrie 2012 şi mai 2013, Yahoo! a primit între 12.000 şi 13.000 de cereri de la agenţiile SUA.

Cererile n-au fost exercitate doar în baza FISA (Foreign Intelligence Surveillance Act) care presupune că astfel de informaţii ar putea fi folosite pentru a depista atacurile teroriste. Multe astfel de formulări au fost înainte pe motiv de investigare a unor infracţiuni sau aveau legătură cu frauda, crimele şi răpirile.

Marissa Mayer, directorul Yahoo!, a declarat că nu va putea să publice numărul oficial de cereri înainte în numele FISA, dar speră că autorităţile vor remedia acestor lucru şi că vor ajuta companiile în ceea ce priveşte menţinerea încrederii utilizatorilor. Mayer este fostă angajată a Google şi se prea poate ca perioada acolo să o fi învăţat ceva cu privire la transparenţă.

Apple a publicat ieri cifrele sale şi în aceeaşi perioadă, decembrie-mai, a primit între 4.000 şi 5.000 de cereri. Microsoft a avut, în medie, cu 2.000 mai multe împlicând aproximativ 31.000 de conturi. La Facebook a fost vorba de circa 19.000 de conturi

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Află mai multe despre companiile implicate în acest caz: 

Spionaj în SUA: NSA şi FBI au acces la datele private de la Google, Facebook, Apple şi Verizon. Giganţii neagă

NSA ar spiona mai îndeaproape oamenii, dar nu are suficienţi bani la dispoziţie

Apple: Nu ştiam de programul PRISM. Câte cereri au primit americanii pentru oferirea datelor clienţilor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: