Românii şi tehnologia în 2014: oamenii folosesc gadgeturile, dar magazinele se adaptează cu greu noilor tendinţe

Românii şi tehnologia în 2014: oamenii folosesc gadgeturile, dar magazinele se adaptează cu greu noilor tendinţe

Românii stau tot mai mult pe Facebook, 7,2 milioane de oameni având cont. FOTO AFP

Finalul anului este, de regulă, unul rezervat bilanţurilor. Today's, agenţie de marketing digital, comunică o analiză interesantă în acest sens.

Ştiri pe aceeaşi temă

În 2014, românii au ajuns să folosească, în medie, 1,7 dispozitive per om. Este o creştere însemnată faţă de 2012, când media era de un dispozitiv per om, dar modică faţă de 2013, când era la 1,6 dispozitive. Când vine vorba de folosirea dispozitivelor mobile pentru a cumpăra online, România este peste ţări precum Slovacia, Rusia sau Republica Cehă şi Ungaria cu un procent de 24%, se arată în analiza Today's transmisă „Adevărul“.

La finalul anului sunt activate 7,5 milioane de smartphone-uri, 22,6 milioane de cartele SIM şi la operatorii telecom din România sunt active 9,3 milioane de abonamente. 

În primele şase luni ale acestui an, numărul total de conexiuni mobile active la Internet a crescut cu 28% până la 14,4 milioane. Odată cu această creştere, care se va manifesta şi în 2015, va spori şi rata de penetrare a serviciilor de Internet mobil, care la finele lunii iunie se situa la 52,1%, conform cifrelor ANCOM. Utilizatorii de Internet mobil se împart egal în utilizatori de cartele preplătite şi cei cu abonamente la operator. Trebuie însă menţionat aici că 39% din români n-au navigat niciodată pe Internet, conform cifrelor Eurostat. Asta înseamnă că mulţi au cartele active, poate şi cu Internet mobil, dar nefolosite.

Discrepanţa între pregătirea oamenilor şi a magazinelor

„Foarte puţine magazine online investesc serios într-o versiune mobilă, dar şi mai puţine optimizează periodic site-ul. Când vine vorba de aplicaţii, un procent foarte mic de magazine apelează la aşa ceva. Din ce am observat noi, cei care ar trebui să folosească astfel de aplicaţii mobile sunt proprietarii de restaurante, hotelurile, dar şi magazinele online care se bazează pe achiziţii recurente“, a declarat Marius Lăzărescu, director Today's.

„Din experienţa noastră, am observat că dacă ţii o campanie online activă, dar website-ul are probleme şi nu este optimizat pentru mobile, nu reuşeşti să atragi clienţi noi şi din acest motiv investiţia nu se justifică. De multe ori, agenţiile elimină dispozitivele mobile din strategia de promovare pentru a cheltui cât mai eficient bugetele, dar asta duce la o pierdere de clienţi obişnuiţi să navigheze on-the-go, prin dispozitivele mobile“, a mai spus Marius Lăzărescu.

citeste totul despre: