Qlio Velo, primul velomobil autonom inventat de un pictor român stabilit în  Myanmar. Nu ai nevoie de permis FOTO

Qlio Velo, primul velomobil
autonom inventat de un pictor român stabilit în  Myanmar. Nu ai nevoie de permis FOTO

Inventatorul Valentin Ştefan cu Qlio Velo.

Qlio Velo este un velomobil asistat electric, o bicicletă electrică cu patru roţi, care are capacitatea de a se auto-încărca datorită generatorului inclus, acţionat prin pedalare.

Ştiri pe aceeaşi temă

GALERIE FOTO

Construit pe un cadru din aluminiu, complet acoperit cu spumă de protecţie împotriva impactului, acesta combină avantajele bicicletei, maşinii şi transportului public într-un produs de ultimă generaţie.

Qlio Velo a fost conceput pentru cei care vor să reducă poluarea la nivel local cât şi la nivel global. Clasificat drept Pedelec (bicicletă electrică cu pedale), Qlio Velo, poate fi condus fără permis.

Structura sa modulară complet închisă este construită cu zone de protecţie în faţă şi spate, protecţie la impact lateral, frâne hidraulice. În plus, are şi două centuri de siguranţă. A fost conceput cu o carcasă exterioară modulară, care poate fi transformată pentru a satisface mai bine nevoile personale ale utilizatorilor şi / sau activităţile comerciale.

Motorul electric poate oferi de la 250W la peste 1000W * putere, cu o viteză maximă de 45Km / h* şi poate fi acţionat prin e-drive, pedalat asistat sau doar prin pedalare. (* în conformitate cu reglementările fiecărei ţări: 250W, 500W, 750W, 1000W).

Qlio Velo are un generator integrat şi dacă pedalezi în timp ce mergi, nu e nevoie să fie încărcată. Dacă nu pedalezi o poţi încărca la o priză normală în circa 4-5 ore. Bicicleta foloseşte 7 acumulatori Panasonic cu capacitatea 7x12V 20Ah.

Qlio Velo este şi prietenos cu natura, pentru că ansamblul modular face uşoră schimbarea sau repararea panourilor, iar materialele sunt 100% reciclabile.Optimizat pentru vizibilitate, este echipat cu faruri faţă, lumini de ceaţă, stopuri spate, lumini spate şi semnalizatoare.

Direcţia şi controlul funcţiilor vehiculului se realizează printr-un ghidon centrat, care seamnă cu unul de scuter. Qlio Velo dispune de angrenaje electrice şi mecanice simple, oferind şi funcţia de marşarier.

Velomobilul poate transporta 2 persoane şi bagaje, greutatea maximă admisă fiind de 250 de kg. Scaunul din spate poate fi pus şi invers, cu spatele la şofer, sau poate fi scos pentru a lăsa loc bagajelor.

Prototipul a apărut pe platforma de crowdfunding Indiegogo ieri, 8 mai, şi intenţionează să strângă 81.000 de lire sterline, circa 92.000 de euro.

Inventatorul Qlio Velo e Valentin Ştefan, un pictor brăilean de 36 de ani, care în prezent locuieşte în Yangon (Burma), cel mai mare oraş din Myanmar. Acesta a spus pentru Adevarul că s-a apucat de proiect în urmă cu 7 ani şi că în toată această perioadă a încercat trei metode diferite de propulsie şi că în timpul lucrărilor a avut şi două accidente.

Ce spune aceasta despre el şi despre invenţia sa:

"Sunt un artist vizual, un pictor şi un designer atras de funcţionalitate. Tatăl meu este mecanic şi electrician, mama mea, medic, bunicul tâmplar şi bunica croitoreasă. Încă din copilărie am reconstruit maşini şi am construit multe vehicule electrice, maşini mici, bărci şi avioane, dar nimic în scop de producţie.

Mi-am dorit să construiesc ceva de care să se bucure toată lumea, mari sau mici, tineri şi bătrâni. Qlio Velo este făcut astfel încât mama, sora sau iubita mea să călătorească în siguranţă şi confort. Mulţi ani am încercat să o îndrept pe mama mea spre diferite vehicule cu pedale, dar mereu a subliniat lipsa de siguranţă. Qlio Velo este dedicat atât părinţilor, cât şi copiilor din întreaga lume. Poate Qlio Velo nu este cel mai rapid velomobil din lume, dar este cel mai sigur, frumos şi confortabil."

 

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: