Premieră la cel mai scump pod din România. Japonezii au fixat prima piesă pe piloni, pentru cabluri VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul peste Dunăre Brăila Galaţi Tulcea Jijila Smârdan Sursa Leopold Balaes

Podul peste Dunăre de la Brăila-Jijila a intrat într-o nouă etapă a şantierului. Prima piesă pentru cabluri a fost aşezată, în ultima zi din martie, pe unul dintre pilonii megaconstrucţiei.

Compania IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia) a preluat de la compania italiană Astaldi construcţia podului peste Dunăre, care va face legătura între Brăila-Galaţi şi Jijila-Tulcea, altfel spus între Moldova-Muntenia şi Dobrogea. 

Echipa de specialişti, aflată la mare înălţime, a aşezat în ultima zi din martie 2021, pe poziţie, cu ajutorul unei macarale uriaşe, prima piesă pe unul dintre pilonii podului - începând astfel prinderea cablurilor. 

Din februarie, constructorii au început întinderea cablurilor pentru ca IHI să înceapă lucrul la partea de rulare - cabluri şi şoseaua propriu-zisă. Pilonii au fost construiţi de compania italiană Astaldi. Stâlpii au înălţimea maximă de 210 metri.

Dacă totul merge conform planului, podul de la Dunăre va fi inaugurat în 2022. Este cel mai scump pod din România construit vreodată. Actualmente, orice drum la Galaţi sau Brăila implică trecerea Dunării cu bacul, ceea ce ridică durata călătoriei la o oră şi jumătate pentru 20 kilometri, dacă eşti norocos. 

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri. Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. Pe ambele secţiuni de drum, viteza maximă permisă va fi de 80 km/h. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de 2 kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu 4 giratorii şi 1 nod rutier. Până la km 7+940 va avea 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu 2 intersecţii. 

Podul peste Dunăre Brăila Galaţi Tulcea Jijila Smârdan Sursa Leopold Balaes

Sursa Leopold Balaes 

Podul suspendat va fi poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, între km 4+596,10 şi km 6+570,52, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (măsurat de la Sulina).

Lungimea sa totală va fi de aproape 2 kilometri, mai exact 1.974,30 metri. Dintre aceştia, 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală pe malul dinspre Brăila, iar 364,65 metri - cea de pe malul dinspre Tulcea.

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, fiecare în lungime de 110 metri. Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. 

Podul peste Dunăre Brăila Galaţi Tulcea Jijila Smârdan Sursa Leopold Balaes

Sursa Leopold Balaes 

Calea pe pod va avea 22,00 metri, fiind alcătuită din 4 benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 metri. Acestora li se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare. Blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării. Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit asocierii dintre firmele Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems Co. Ltd (Japonia). 

Jijila aspiră la statutul de suburbie pentru Brăila şi Galaţi

În Jijila şi Garvăn, proprietăţile au încă un preţ scăzut. Loturi de teren de 1.000 metri pătraţi s-au vândut cu 6.000 euro, iar teren mai mult (1.250 mp) cu o casă bătrânească pe el costă cam 17.000 euro. Deocamdată, „suburbia“ Jijila nu are decât gaze şi apă, dar sunt proiecte depuse pentru canalizare şi asfalt în toată comuna. 

Primarul din Jijila, comuna tulceană unde va ateriza podul suspendat peste Dunăre, speră în dezvoltarea comunei sale odată cu terminarea podului. Comuna Jijila are două sate în componenţă - Jijila şi Garvăn, cu o populaţie totală de 5.600 locuitori. 

Sursa Leopold Balaes  

Podul peste Dunăre Brăila Galaţi Tulcea Jijila Smârdan Sursa Leopold Balaes

„Adevărul“ a consemnat că podul suspendat peste Dunăre – proiect strategic în Conectivitate este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI. Proiectul are drept obiectiv crearea unei căi moderne de comunicaţie, cu mari implicaţii în dezvoltarea regională a zonei Dobrogei, prin fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa şi prin creşterea siguranţei utilizatorilor.

Proiectul prevede construirea propriu-zisă a podului suspendat peste Dunăre, cu o lungime de 1,9 km, construirea a 16,940 km de drum principal între Brăila şi Jijila (din care 5,746 km – 2×2 benzi;11,155 km – 2×1 benzi), construirea a 2 viaducte de acces de 90 m fiecare, un drum de legătură (racord cu Macin), de 4,366 km, un pasaj, 12 poduri, 23 structuri casetate, un centru de întreţinere şi operare, un nod rutier, 7 intersecţii la nivel (5 giraţii şi 2 intersecţii în T), o staţie de taxare.

Lungimea totală a drumului nou construit va fi de 23,461 km. Proiectul începe la nord de municipiul Brăila, din intersecţia DN2B Buzău – Brăila – Galaţi cu şoseaua Baldovineşti (km 110+344 DN2B), intersectează drumul judeţean DJ 221B, după care traversează drumul naţional DN22B Brăila – Galaţi si Fluviul Dunărea în zona km 165+800 (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina), şi realizează legătura cu drumul naţional DN22 Râmnicu Sărat – Brăila – Tulcea (km 108+310), la nord de localitatea Jijila. După traversarea Dunării, traseul va face legătura cu drumul naţional DN22 între localităţile Smârdan şi Măcin printr-un drum de legătură. Termenul de execuţie pentru pod este anul 2022. 

Pe aceeaşi temă: 

Cel mai scump pod din România a atins înălţimea maximă a stâlpilor. Care este stadiul şantierului de la Dunăre VIDEO 

Noul pod peste Dunăre, prima filmare pe 2021. Care este stadiul lucrărilor VIDEO

Tulcea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite