Ţeapa luată de o româncă, după ce a plătit 4.000 de euro pentru o vacanţă în Zanzibar. Cum a fost dusă cu zăhărelul
0O agenţie de turism din Timişoara a fost obligată să îi restituie unei cliente 4.000 de euro, bani plătiţi pentru o vacanţă în Zanzibar care nu a mai avut loc din cauza pandemiei. Sentinţa, care nu este definitivă, arată cât de greu şi-a recuperat banii clienta agenţiei de turism.
Judecătoria Timişoara a emis o primă sentinţă într-un dosar în care o româncă a dat în judecată o agenţie de turism cerând restituirea sumei de 4.000 de euro, plătite pentru un sejur în Zanzibar.
În proces, reclamanta a arătat că în 7 februarie 2020 a plătit 4.000 de euro pentru o vacanţă pe care urma să o petreacă împreună cu fiica sa în Zanzibar, în perioada 1 aprilie 2020 – 19 aprilie 2020.
Potrivit contractului, sejurul includea pachetul de servicii de călătorie, cazarea, în camera dublă, pensiune completa în safari şi all inclusive în Zanzibar, transferurile între localităţi, precum si program turistic inclus.
Din cauza pandemiei, vacanţa a fost anulată, iar femeia i-a cerut agenţiei de turism „în nenumărate rânduri” recuperarea banilor „având în vedere ca serviciile nu au fost executate/prestate, iar o eventuală reprogramare a acestei călătorii era şi este şi în prezent improbabilă”.
Femeia a arătat că „deşi iniţial i s-a comunicat că va primi banii până la sfârşitul lunii mai, până la data respectivă nu a primit nici o sumă de bani”.
Rămasă şi fără vacanţă, şi fără 4.000 de euro, turista a sesizat şi Protecţia Consumatorului, care i-a comunicat că a fost sesizată Poliţia pentru că „operatorul economic nu poate fi identificat la adresă menţionată în reclamaţie si nu mai răspunde la apelurile telefonice repetate".
De acord cu restituirea banilor... în rate
În procesul în care a fost dată în judecată, agenţia de turism a depus întâmpinare arătând că „este de acord să achite reclamantei contravaloarea diferenţei de preţ, achitat în baza contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice in suma de 4000 euro, însă a solicitta o modalitate eşalonată de plata in suma de 500 euro / lună sau cel puţin un termen de plata de 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii judecătoreşti”.
Agenţia de turism a invocate „situaţia pandemică existentă şi impactul major pe care aceasta l-a avut asupra activităţii agenţiilor de turism” .
În urma procesului, Judecătoria Timişoara a admis cererea de judecată şi a obligat agenţia de turism să îi achite clientei cei 4.000 de euro plătiţi pentru vacanţa din Zanzibar care a fost anulată. Judecătorul a achiesat la susţinerea pretenţiilor reclamantei. Sentinţa nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.