Stâlpii discordiei de la Dumbrăvița. Din cauza lor se poate pierde o finanțare europeană de 17 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alin Nica, președintele CJ Timiș, se contrează cu Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, pe tema Drumul Județean 691, care ar trebui să se realizeze cu fonduri europene.

Intrarea în Dumbrăvița FOTO Ștefan Both
Intrarea în Dumbrăvița FOTO Ștefan Both

Drumul judeţean ce leagă Timişoara de Autostrada Vestului -dinspre Dumbrăviţa - trebuie modernizat şi lărgit la patru benzi cu finanţare europeană prin Regio-Programul Operaţional Regional 2014-2020, în valoare de aproximativ 17 milioane euro.

Drumului județean care leagă autostrada Vestului cu Timișoara, via Giarmata și Dumbrăvița, prevede două tronsoane separate, unul în continuarea celuilalt.

Primul tronson este cel de la centura Timişoarei - de la ieşirea din Dumbrăviţa - până la sensul giratoriu de la urcarea pe autostradă. Lucrările au început în urmă cu trei ani, însă au fost stopate după rezilierea contractului cu constructorul.

Contractul cu constructorul a fost reziliat FOTO Alin Nica
Contractul cu constructorul a fost reziliat FOTO Alin Nica

Cel de-al doilea tronson este cel de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăviţa (care cuprinde practic drumul din localitate) până la centura Timişoarei. Aici lucrările ar trebui să înceapă. În drum stau însă stâlpi de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz. Deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc, susține Alin Nica, președintele CJT Timiș.

Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Stâlpii de troleibuz trebuie să dispară FOTO Ștefan Both
Stâlpii de troleibuz trebuie să dispară FOTO Ștefan Both

„Le-am propus autobuze electrice"

Dacă în termen de o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă, conform celor discutate, rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ691 va fi, cel mai probabil, pierdută, fapt confirmat de dl Sorin Maxim, director general al ADR Vest, spun cei de la CJT.

Sper ca Primăria Timișoara să își reconsidere poziția și să iasă din starea de adormire administrativă. Le-am propus autobuze electrice, am explorat varianta a trei benzi pe anumite porțiuni, am încercat mai multe soluții, orice ar salva finanțarea europeană”, a adăugat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Lațcău: „În disperare de cauză, acesta găsește scuze și inventează vinovați"

Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a răspuns acuzațiilor venite din partea lui Alin Nica, și a aruncat vina în curtea CJT. Lațcău susține că șoferii pot vedea zilnic „cât de performantă este instituția condusă de Alin Nica”, atunci când urcă sau coboară de pe autostradă, la Giarmata.

În disperare de cauză, acesta găsește scuze și inventează vinovați. Timișul este pe cale să piardă finanțarea europeană din cauza incompetenței președintelui Nica și a acoliților săi. Ca să fie foarte clar pentru toată lumea, așa cum relata și presa, la finele anului 2021, șantierul de pe DJ 691, între Timișoara și urcarea pe autostradă de la Giarmata, ajunsese la doar 28% stadiu de execuție, după trei ani și jumătate de <lucrări în forță>. Apoi consiliul județean a rupt contractul cu vechiul constructor. De aproape un an, pe acest drum nu s-a mai mișcat nici măcar o piatră, nu există nici proiect tehnic actualizat, nici constructor, nici aviz de mediu. Tot primăria este de vină și pentru asta?”, se întreabă Ruben Lațcău.

Dumbrăvița FOTO Ștefan Both
Dumbrăvița FOTO Ștefan Both

„Alin Nica ar trebui să ceară ajutor. Suntem bucuroși să i-l acordăm"

Viceprimarul Timișoarei mai spune că CJ Timiș nu a avut nicio problemă să adjudece licitația pentru acest drum, ba chiar să pornească lucrările.

Dacă nu ar fi avut dreptul să intervină asupra stâlpilor, Consiliul Județean nu putea semna acordul de finanțare și nici porni lucrările. Alin Nica este disperat acum pentru că e pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției pe care o conduce. Nu, nu stâlpii de troleibuz sunt cauza blocării acestui proiect, ci nepăsarea lui Alin Nica față de problemele reale ale administrației. Dacă ar da mai des pe la birou, poate le-ar afla din timp. La fel cum nepăsarea lui se vede și la Castelul Huniade, un alt obiectiv esențial care nu mai poate obține finanțare europeană. Dacă nu știe cum să ducă la bun sfârșit un proiect, în loc de ultimatumuri, Alin Nica ar trebui să ceară ajutor. Suntem bucuroși să i-l acordăm”, a tunat Ruben Lațcău, viceprimar al Timișoarei.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite