Moda bicicletelor Pegas a cuprins din nou România. A reînviat un mare brand comunist. Sunt asamblate în Taiwan, în aşteptarea fabricii din ţară FOTO
0
Bicicletele Pegas au fost relansate în urmă cu cinci ani. În 2016, s-au vândut peste 10.000 de biciclete Pegas, iar anul acesta fondatorii şi-au propus să dubleze numărul de biciclete vândute. Primul mare magazin Pegas a fost deschis la Timişoara. Urmează ca Pegasurile să se fabrice din nou în România.
În urmă cu cinci ani, Andrei Botescu, un absolvent al Facultăţii de Sociologie din Bucureşti (cu un master în Suedia), care a lucrat opt ani în domeni, a avut o idee de afaceri nemaipomenită. Ca foarte mulţi copii din România comunistă, şi Andrei Botescu a avut o bicicletă Pegas. Era una dintre marile branduri ale ţării...
Primul model de Pegas pentru adulţi a ieşit de pe poarta Uzinei Mecanice 6 Martie din Zărneşti (judeţul Braşov), în 1972. Era o fabrică de armament, care realiza şi rachete, care însă era „îmbrăcată” în haine civile, fabricând biciclete şi motoclete (Mobra, Hoinar). Producea şi 17.000 de biciclete pe lună!
Fabrica a funcţionat până la începutul anilor 2000. Apoi s-a închis. În 2012, Andrei Botescu avea să cumpere marca Pegas şi înfiinţează la Bucureşti Atelierele Pegas.
„Iubeam Pegasul. Vroiam să îmi iau o bicicletă nouă şi am sunat la fabrică. Mi s-a spus că nu se mai fabrică. Atunci m-am gândit la acest business, cu biclete Pegas, dacă tot nu se mai fabrică. Cei de la fabrica din Zărneşti mi-au spus că nu mai au biciclete în obiectul lor de activitate, că au vândut utilajele. Pe urmă am aflat că brandurile înscrise la OSIM expiră la un moment dat. O dată la zece ani trebuie să reînoieşti brandul. Aşa că dacă nu mai exista, am verificat acest lucru, am decis să-l înregistrăm noi. Am păstrat brandul, sigla, ba chiar facem remake-uri după unele modele celebre, cum ar fi Pegas Modern, Pegas Camping, folosind tehnologia de azi. Am observat că oamenii se bucură că nu am lăsat să moară acest brand”, a spus Andrei Botescu.

Cel mai bun an pentru Atelierele Pegas a fost 2016. Au vândut peste 10.000 de unităţi. „Anul trecut am atras în acţionariat un investitor, care ne-a ajutat cu finanţarea. E o firmă mare de distribuţie, Network One Distribution, care ne ajută să facem comenzi mari, modele multe. Anul acesta vrem să vindem 20.000 de biciclete. Avem idei, avem planuri mari”, a mai declarat Botescu.
"Am zis că putem face o jucărie pentru adulţi"
Pegas Strada a fost primul model scos de Atelierele Pegas din Bucureşti. Este istoricul model Pegas cu şa lungă.
„Cel mai celebru model al Pegasului era ceva apropiat de acest Pegas Strada. Oamenii îşi aduc aminte de acest model din copilărie. Am zis că putem face o jucărie pentru adulţi. S-a vândut bine. Este cea mai vândută bicicletă, e bicicleta noastră caracteristică, nu o mai are altcineva. Acum am cam terminat stocul şi lumea e deja nervoasă”, a mai declarat Botescu.

Se pregătesc să deschidă fabrica din România
Procesul de producţie al noului Pegas este complex. Designul şi prototiparea se face în România, butucii sunt din Anglia, cadrul este făcut în Taiwan, jantele în Italia, spiţele în Germania, şi aşa mai departe. Asamblarea se face tot în Taiwan.
„E ca în industria auto, o maşină are diverse componente dintr-o mulţime de ţări. Asamblarea se face în Taiwan, dar curând vom face fabrica noastră. Avem mai multe variante. Una ar fi chiar în fostele hale de la Zărneşti. Sunt nişte spaţii goale acolo. Ar fi frumos să putem face tot acolo. Mai găsim personal cu calificare. Ne-am gândim şi în zona Timişului – e o zonă interesantă, mai avem una şi pe la Găieşti. Dar prima opţiune este Zărneşti”, a afirmat Botescu.

Vor să testeze piaţa în Ungaria şi Serbia
Primul magazin Pegas a fost deschis la Timişoara. „Noi am avut până acum magazine mici, la Bucureşti. Vroiam să avem un magazin mare. Magazinul nostru. Vrem să experimentăm. Pe lângă biciclete, merg bine şi trotinetele, skatebordurile, patineşe cu rotile, accesorile, nu mai aveam unde să le expunem. Am ales Timişoara să deschidem primul magazin mare, pentru că din 2012, de când am refăcut brandul, ne-a oferit multe vânzări. După Bucureşti, Timişoara este oraşul cu cele mai multe vânzări. Iar până acum livram doar pentru comenzi online. În plus am găsit oameni super-interesanţi în comunitatea de biciclişti, cu care am devenit prieteni. Piaţa de biciclete poate creşte, e un oraş întins, sunt multe piste de biciclete. Sperăm să creştem aici. În plus, targetăm şi zonele de graniţă. Vrem să vedem cum reacţionează cei din Ungaria şi Serbia”, a mai spus Andrei Botescu.

Zeci de mii de Pegasuri vor umple Bucureştiul
Pentru anul 2018, cei de la Pegas au planuri mari. Vor să producă biciclete pentru bike-sharing. Bicicletele vor putea fi controlate cu telefonul, cu un device special. Noutatea este că Andrei Botescu s-a şi înţeles cu cei de la Primăria Bucureşti.
„Am vorbit, azi, cu Primăria Capitalei, vrem să punem zeci de mii de biciclete în Bucureşti. Plăteşti un leu pe jumătate de oră şi parchezi unde vrei. Le poţi găsi cu ajutorul unei aplicaţii pe telefon. Acest sistem a explodat în China. Au ajuns la 60 de milioane de biciclete în China, deja au întrat şi în Marea Britanie. E un fel de Uber al bicicletelor, le administrezi aproape singur, sunt şi făcute să nu se strice, ai acel device pe telefon, poţi să o rezervi de pe telefon, poţi să te duci unde vrei cu ea, pentru că sunt foarte multe locuri unde poţi să o laşi. Chiar îţi faci treaba cu ea. Vrem să facem acest sistem de bike-sharing şi la Timişoara”, a explicat Andrei Botescu.

„Comunitatea Pegas din Timişoara este cea mai puternică din ţară”
În Timişoara, un oras cu o suprafaţă de două ori mai mică decât a Bucureştiului există deja aproximativ 90 de kilometri de piste pentru biciclişti. Şi se pregăteşte să aibe 100 de killometri. Este un alt motiv pentru care Bicicletele Pegas a decis să deschidă aici primul magazin din ţară.
„Comunitatea Pegas din Timişoara este cea mai puternică din ţară, timişorenii fiind numărul unu în ceea ce priveşte comenzile online pentru biciclete de pe platforma magazinului nostru virtual. Era firesc să venim şi mai aproape de timişoreni cu un magazin special dedicat sportului pe roţi, noi fiind deja prezenţi în localitate prin partenerii noştri”, a punctat Botescu.

Vor ajunge curând Pegasurile electrice
În magazinul de 450 metri pătraţi, deschis în Timişoara (la Shopping City), s-au investit 120.000 de euro. Sunt peste 200 de biciclete. Primii clienţi au fost întâmpinaţi cu reduceri de 28 %, iar preţurile rămân valabile până la sfârşitul săptămânii viitoare.
În medie, preţul unei biciclete este de 1.200- 1.800 de lei, iar o bicicletă pentru copii se vinde cu preţuri începând de la 720 de lei.

Zilele următoare va ajunge şi recent lansata colecţie de vehicule electrice. Vârful de gamă este Pegasul electric, Dinamic Suprem, care costă 7.000 de lei.
Mai există şi o linie de trotinete electrice, care sunt făcute sub brandul Scandal. Cei de la Pegas produc şi numeroase accesorii pentru biciclete, de la sonerii, goarne, la sisteme de lumini şi semnalizare.















