Ministrul Transporturilor, enervat de promisiunile neonorate ale constructorilor: „Există un soi de şantaj”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grindeanu este nemulţumit de ritmul lucrărilor de pe Centura Timişoara-Sud FOTO Ş.Both
Grindeanu este nemulţumit de ritmul lucrărilor de pe Centura Timişoara-Sud FOTO Ş.Both

Vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, revine la obişnuitele vizite la Timişoara, promise din două în două săptămâni. El s-a declarat nemulţumit de modul cum constructorul centurii oraşului îşi respectă promisiunile.

Sorin Grindeanu s-a întâlnit, vineri, 21 ianuarie, cu primarul Timişoarei Dominic Fritz şi cu viceprimarul Ruben Laţcău, pentru a discuta despre lucrările de pe centura Timişoara-Sud. 

Vicepremierul a spus că a fost semnat protocolul dintre Primăria Timişoara şi CNAIR care vizează intersecţia viitoarei centuri cu Drumul Boilor, finanţarea fiind asigurată de Compania Naţională de Drumuri. 

Grindeanu este în continuare foarte nemulţumit de stadiul lucrărilor de pe şantierul Centurii Timişoara-Sud, care e undeva la sub 50 la sută.  

Conform contractului, centura ar fi trebuit să fie gata până în martie 2022, însă constructorul a cerut prelungirea până în decembrie 2022. Şansele ca noul termen să fie respectat sunt minime având în vedere condiţiile în care avansează acum lucrările.  

Pentru a evita pe viitor situaţii de acest gen, în care cei care câştigă licitaţii nu se ţin de termene, mizând şi pe faptul că beneficiarul nu prea are de ales, Ministerul Transporturilor lucrează la un cadru legislativ care să asprească achiziţiile publice. 

„Orice modificare trebuie să fie în acord cu Comisia Europeană. Dar din experienţa Ministerului Transporturilor şi a administraţiilor locale, tot ce înseamnă aceste termene sunt foarte largi. Nu mă feresc să spun, după ce se câştigă un proiect, există un soi de şantaj pe care companiile le fac asupra beneficiarului. Este şi exemplul celor de pe centura Sud, dar sunt foarte multe proiecte care pot fi încadrate aici. Centura e în stadiu de sub 50 la sută de realizare. După contractul cu noi, trebuia să termine în martie, dar au depus prelungiri până în decembrie. Unii din constructori ştiu că niciodată nu ajung în situaţia să rezilieze un contract. Stă să calculeze ce înseamnă reluarea întregii proceduri pentru implementarea proiectului. Dacă acum ne apucăm să reziliem contractul, lucrările se vor opri, durează un an şi ceva să avem un nou câştigător. Iar unii constructori ştiu acest lucru. E un soi de şantaj pe care unii îl fac la adresa beneficiarului. Prin acest cadru legislativ vrem să găsim răspunsuri legale, să eliminăm acest soi de şantaj. Se lucrează în acord cu reglementările europene”, a declarat Sorin Grindeanu. 

Vă reamintim, cei 25 de kilometri ai Centurii Timişoara Sud cuprind cinci intersecţii, trei noduri rutiere, trei poduri, şapte pasaje şi două parcări de scurtă durată. 

Valoarea contractului depăşeşte 60 de milioane de euro.  

Ministerul Transporturilor lucrează şi la transparenţa registrului unic al utilajelor.  

„Unii care câştigă licitaţii atât pentru primărie şi cât şi pentru consilii judeţene, pentru că există anumite scăpări în legislaţie, merg pe acelaşi utilaje şi la lucrarea pentru primărie şi la cea pentru Consiliul Judeţean. Proiectul de registrului unic al utilajelor este în transparenţă publica, e pe site-ul ministerului. Au venit şi propuneri. E un proiect la care ţin, mai înlătură din semnele de întrebare pe care le-am avut”, a mai spus Grindeanu. 
 

VĂ MAI RECOMANDĂM SĂ CITIŢI:
 

Grindeanu vrea o gară „bibelou” în Timişoara: Aţi fost în gări din Occident, nu? Aşa o vreau şi pe cea de aici

Sorin Grindeanu, noul ministru al Transporturilor, pe şantierul Centurii Timişoara-Sud: Terminaţi această lucrare când trebuie şi vă ofer o sticlă de vint

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite