Maghiarii de la WizzAir s-au impus pe „Traian Vuia”. Evoluţia traficului aerian în 2014 la Aeroportul Timişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:
WizzAir este compania prederată de pasagerii de pe Aeroportul "Traian Vuia"
WizzAir este compania prederată de pasagerii de pe Aeroportul "Traian Vuia"

Ca pondere pe companii aeriene, la numărul de pasageri, Wizzair deţine o cotă de 53% (în creştere faţă de 2013), urmată de compania Lufthansa (în creştere) şi de Tarom (în stagnare).

Anul 2014 a însemnat pentru Aeroportul Internaţional Timişoara un an de cotitură în ceea ce priveşte traficul aerian. Profilul pasagerilor s-a schimbat, au fost introduse destinaţii noi şi aeronavele au zburat cu mai mulţi pasageri, la fiecare cursă. 

În 2014, Aeroportul a înregistrat 735.469 pasageri îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, cu 4.81% mai mult faţă de 2013. Dacă în perioada anterioară, o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% în 2008, scăzând apoi până la 7% în 2013), în 2014, pasagerii locali, îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara şi din regiunile adiacente reprezintă o majoritate covârşitoare (99,91% pasageri locali şi doar 0,09% pasageri aflaţi în tranzit). 

Numărul de zboruri a scăzut faţă de anul precedent de la 11.292 zboruri la 10.293, însă putem constata o eficientizare a curselor, iar gradul de ocupare a aeronavelor a crescut cu 14%.

“Această tendinţă se regăseşte la nivel mondial, prin optimizarea numărului de zboruri pentru a avea un grad de încărcare cu pasageri a fiecărei aeronave cât mai ridicat, în funcţie de profilul pasagerilor, de destinaţii şi de aeronavele cu care se operează, (aeronave cu capacitate mare, eficienţă crescută). Aceste schimbări au fost determinate în special de principiile de eficienţă economică care guvernează politica comercială a companiilor aeriene, prin creşterea ponderii zborurilor de tip low-cost şi în acelaşi timp prin restructurarea modelului de afaceri al companiilor aeriene regionale. Aceste principii s-au manifestat evident şi la Aeroportul Timişoara”, a declarat directorul aeroportului, Daniel Idolu.
 

Ca pondere pe companii aeriene, la numărul de pasageri, Wizzair deţine o cotă de 53% (în creştere faţă de 2013), urmată de compania Lufthansa (în creştere) şi de Tarom (în stagnare). Cea mai mare scădere a avut-o compania Carpatair, cauzată de retragerea de pe piaţa din Timişoara în ianuarie 2014 şi intrarea în insolvenţă.

A crescut numărul curselor charter

Cursele charter au înregistrat o creştere mare în 2014, numărul de pasageri înregistraţi în perioada mai-octombrie fiind cu 78% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Antalya a fost destinaţia favorită, însă turiştii s-au îndreptat şi spre trei insule greceşti Skiathos, Zakynthos şi Creta. 
 

În 2014, destinaţiile preferate de pasageri au fost Munchen, Bucureşti, Londra şi Bergamo. Tot în cursul anului trecut au fost incluse şi noi destinaţii:  Bruxelles, Bari, Frankfurt şi Memmingen (Munchen Vest), precum şi două noi zboruri de vacanţă, curse charter operate de agenţii de turism spre Zakynthos şi Skiathos. În prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara are 16 destinaţii importante din Europa, dintre care două aeroporturi (Bucureşti şi Munchen) oferă şi  zboruri de conexiune. 
 

În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2014 s-a înregistrat o creştere de 21% faţă de anul precedent, fiind procesate 1937 tone.

Anul 2015 va însemna pentru Aeroportul Internaţional Timişoara o creştere a traficului de pasageri, dar şi destinaţii noi – din luna martie este anunţată deschiderea rutei spre Torino. În permanenţă, administraţia Aeroportului poartă negocieri cu companii aeriene în vederea deschiderii de noi rute accesibile direct din Timişoara.

“Regiunea geografică deservită de Aeroportul Internaţional Timişoara are un anumit profil, iar companiile aeriene îşi calibrează planul de afaceri şi decizia de a opera la şi de la Timişoara în funcţie de această piaţă. Rolul administraţiei aeroportului este de a asigura o infrastructură aeroportuară performantă şi de a negocia condiţiile comerciale de operare în avantaj reciproc. În prezent, Aeroportul Timişoara deţine şi exploatează o infrastructură pe zona de operaţiuni aeriene de cel mai înalt nivel şi a încheiat contracte comerciale profitabile pentru aeroport şi pentru companiile aeriene”, a mai declarat Daniel Idolu.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite