Lucrările la „Autostrada cu tuneluri”, la start. Finalizarea celor nouă kilometri, estimată pentru toamna lui 2026 FOTO

0
Publicat:

Lucrările la cel mai așteptat tronson de autostradă din vestul României, „Autostrada cu tuneluri”, pot începe. Autorizația de construcție a fost emisă de Ministerul Transporturilor în 22 aprilie 2024.

Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara
Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara

UMB, antreprenorul care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, a adus utilaje în zona șantierului. Dinspre nodul rutier Holdea spre Margina au început lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic.

Autorizația din 28 februarie 2024 a fost înlocuită cu cererea din 15 aprilie 2024 și a fost înregistrată la Ministerul Transporturilor luni, 22 aprilie 2024. Asta înseamnă că lucrările pot începe efectiv! Constructorul are la dispoziție 34 de luni să termine „Autostrada Lugoj-Deva (A1), Lot 2. Km27+620- Km56+220, Secțiunea E și finalizarea Secțiunea D – Etapa 1”.

autorizatie jpg

Constructorii au revenit pe tronsonul “Autostrada cu tuneluri”, la mijlocul lunii martie 2024, unde cei nouă kilometri dintre satul Holdea din Hunedoara și localitatea Margina din județul Timiș au rămas nefinalizați din Autostrada Lugoj-Deva.

Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara
Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara

Au adus doar câteva utilaje, folosite la amenajarea terenului pentru noul șantier. Au început și defrișările de pădure unde vor fi construite tunelurile în lungime de peste doi kilometri, între satul Holdea din Hunedoara și Coșteiu de Sus din Timiș.

Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara
Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara

Finalizarea celor nouă kilometri de autostradă este estimată pentru toamna anului 2026.

Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara
Utilajele au fost aliniate pe șantier FOTO DRDP Timișoara

Povestea acestui ciot de autostradă a început în urmă cu mai bine de zece ani, iar ultimul capitol începe odată cu semnarea contractului de 1,83 miliarde lei (365 milioane euro) cu UMB în 14 octombrie 2022.

Acesta a primit ordin de începere în 5 decembrie 2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție pentru 4,03 kilometri de finalizat din secțiunea D (lângă nodul Margina) și alți 9,13 km ai secțiunii E care trebuie făcuți de la zero din care 2,13 km reprezintă celebrele tuneluri.

Cei de la Asociația Pro Infrastructura, care de ani de zile monitorizează lucrările mari din România, sunt sceptici în privința acestui proiect.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite