Ioan Holender a lansat numele celui care ar trebui să preia conducerea artistică a Festivalului „George Enescu“: „Nu vreau să vină unul care îşi face interesele lui"
0
Prezent la Timişoara, la lansarea cărţii „Ioan Holender – de la Viena la Timişoara”, de Cornel Ungureanu şi Vasile Bogdan, acesta a lansat numele celui care, în opinia sa, este cel mai potrivit să îl înlocuiască la conducerea Festivalului „George Enescu“.
Ediţia din acest an a Festivalului Internaţional „George Enescu” este ultima care se va desfăşura sub directoratul artistic al lui Ioan Holender.
Prezent la Timişoara, pentru lansarea cărţii „Ioan Holender – de la Viena la Timişoara”, de Cornel Ungureanu şi Vasile Bogdan, fostul director al Operei de Stat din Viena a lansat şi numele celui care, în opinia sa, este cel mai potrivit să îţ înlocuiască.
„Aşi fi mulţumit să determin noul director artistic. Nu e niciun secret, este vorba de Marin Cazacu, muzician, dirijor, un om onest şi corect. Nu vreau să vină unul care îşi face interesele lui pe spinarele festivalului. Nici din strainatate nu ne ajută un director. Eu sunt dispus să rămân prşedinte de onoare al festivalului”, a Ioan Holender, pentru Radio Timişoara.
Festivalului Internaţional„George Enescu” este cel mai important eveniment muzical din România. „Sunt 12 ani de când îl fac. Nu am mai fost disponibil pentru o prelungire, dar trebuie să o spun nici nu am fost rugat. Nu vreau să mă fălesc cu ceva ce nu am avut. Am sperat să fiu ascultat măcar despre ce cred eu că ar trebui să fie şi în continuare festivalul. Despre asta nimeni nu a vorbit cu mine. Nu ştiu ce se va întâmpla. Ar fi putut profita de experienţa pe care o am cu atâţia şefi de state şi legăturile mele, dar şi la alcătuiriea de program”, a mai spus Holender.
Ioan Holender a vorbit şi despre candidatura oraşului său la titlul de capitală culturală europeană, în 2021. „E greu de pronosticat ce şanse avem. Depinde şi de consideraţii politice, dar nici nu ştiu dacă e aşa de important. Timişoara este o capitală culturală a Europei. Este în Europa, are un trecut, are un prezent, este simbolul Revoluţiei – iar acest lucru a ajuns în toată lumea, din Australia până în SUA. Costă o groază de bani această capitală culturală. Nu mă mir dacă va fi, dar nu mă voi întrista nici dacă nu va fi. Nu suntem mai mult dacă devenim capitală şi nu suntem mai puţin dacă nu câştigăm titlul”, a declarat Ioan Holender.
Citiţi şi:
INTERVIU Marin Cazacu, violoncelist:„Aş petrece ore-n şir la violoncelul meu“
Timişoreanul Ioan Holender, despre Festivalul „George Enescu”: „Pahare de plastic pentru şampanie la un festival de 8 milioane de euro!”
Ioan Holender, drumul de la vatman la director al Operei de Stat din Viena