Gara de Nord din Timișoara intră într-un șantier care ar fi trebuit să fie deja gata. Întârzieri mari în proiectul de șase milioane de euro
0Poarta principală de intrare în Timişoara pe cale ferată îşi va schimba faţa în urma unui proiect de modernizare în valoare de 21 de milioane de lei, banii investiţi de CN “CFR” SA. Se va reface faţada gării, se va moderniza interiorul şi peronul, dar se va amenaja și o piaţetă cu fântână arteziană.

Constructim SA, compania care a câștigat și cea de-a doua licitație, a început, săptămâna aceasta, organizarea de șantier pentru reabilitarea Gării de Nord din Timișoara, la aproape 18 ani de la prima încercare de modernizare a acesteia.
Principalele lucrări care se vor executa la cele cinci corpuri de clădire sunt consolidarea elementelor structurale afectate de degradări, intervenţii asupra faţadelor şi acoperişurilor, reabilitare termică, finisaje, se va monta un sistem paratrăznet nou.
Se va reface tunelul pietonal către peroane şi se va realiza un nou acces în clădire, se montează un sistem de supraveghere video, se vor monta iluminat de tip LED, dar şi un sistem audio nou. Se vor asigura, desigur, şi spaţii comerciale.
Pentru persoanele cu dizabilităţi, va fi realizat ghidaj tactil, pe marginea peronului, dar şi alte facilităţi atât de necesare.
S-a refăcut licitația din cauza prețurilor la materialele de construcție
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunţat, în decembrie 2021, la Timişoara, că pot demara lucrările de reabilitare a Gării de Nord. Autorizaţia de construcţie era deja emisă, iar toată lumea se aştepta ca zilele următoare să apară în gară utilaje, schele şi muncitori. Nu s-a întâmplat nimic.
În iunie 2022, același Sorin Grindeanu, prezent la Timișoara, a venit cu noi promisiuni că lucrările vor demara.
„În sfârşit s-a primit aprobarea, nu e prea târziu niciodată, după şase-şapte luni, astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul şi vor începe lucrările. Mi-aş fi dorit să înceapă mult mai repede, dar înţeleg şi ritmul administraţiei din Timişoara, un ritm care e unul tânăr şi liber, aşa, ca să nu spun mai multe. Deci se va preda amplasamentul în jurul datei de 15-20 iunie şi vor începe lucrările la gara din Timişoara”, a declarat, vara trecută, ministrul Sorin Grindeanu.





















Nici atunci nu au demarat lucrările.
A fost nevoie de reavizarea documentației și de emiterea unei noi autorizații de construcție, cea veche fiind deja expirată. Colac peste pupăză, Constructim a cerut și actualizarea prețurilor, având în vedere scumpirile materialelor de construcții.
În octombrie 2022, Regionala CFR Timisoara a pornit o noua licitatie pentru proiectul revizuit de reabilitare a Gării de Nord, la prețuri actualizate, iar Constructim a câstigat din nou.
Conform proiectului, lucrurile ar trebuie să fie gata în august 2024.
De asemenea, își vor schimba în bine înfățișarea gările Timișoara-Est și Timișoara-Nord în cadrul unui proiect uriaș, în cadrul modernizării liniei de cale ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, lotul 3: Timișoara Est-Ronaț Triaj.