CFR promite timişorenilor un drum mai scurt spre Bucureşti. Vezi schimbările de la 11 decembrie!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nimeni nu garantează că trenurile nu vor mai avea întârzierile mari de acum
Nimeni nu garantează că trenurile nu vor mai avea întârzierile mari de acum

O dată cu noul „Mers de Tren 2011-2012”, care intră în vigoare duminică, timişorenii vor ajunge mai rapid în Capitală. Reprezentanţii companiei de căi ferate au anunţat că trenurile de rang superior care transportă călătorii din Timişoara spre Bucureşti şi invers vor ajunge la destinaţie cu o jumătate de oră mai devreme.

Spre exemplu, timişorenii care aleg să se deplaseze cu un Intercity ajung în Capitală, în prezent, după opt ore şi 44 de minute. După data de 11 decembrie, durata călătoriei va fi de opt ore şi 13 minute, diferenţa fiind de exact 31 de minute.

Potrivit conducerii regionalei zonale a CFR, acest lucru este posibil deoarece mai multe restricţii de viteză nu mai sunt valabile pe anumite porţiuni din Banat şi Oltenia. Limitările de viteză au dispărut ca urmare a unor lucrări de modernizare a căilor ferate. „Atât în zona Banatului, cât şi în Oltenia au fost ridicate mai multe restricţii de viteză, datorită unor lucrări de amploare care s-au desfăşurat în acest an”, a declarat Valeriu Trică, director sucursalei regionale de infrastructură.

Pot apărea întârzieri

Minutele scăzute din timpul total de parcurs pot fi însă „recuperate” prin celebrele şi des întâlnitele întârzieri cu care CFR-ul i-a obişnuit pe călători, mai ales când este vorba despre distanţe mari, precum cea dintre Bucureşti şi Timişoara. „Întârzierile faţă de planul de mers apar din cauza unor defecţiuni care nu pot fi prevăzute. Cea mai importantă este siguranţa circulaţiei. În cazul apariţiei unor astfel de probleme, restricţiile de viteză pot fi din nou puse în vigoare. Pentru a putea fi respectat întocmai planul de mers mai trebuie executate importante lucrări de reabilitare”, a precizat Valeriu Trică.

Şi denumirile trenurilor vor fi schimbate începând cu ziua de duminică. Rapidul, acceleratul şi personalul întră în istorie, primele două devenind trenuri „InterRegio”, iar cel din urmă, „Regio”. Comasarea rapidelor şi acceleratelor va însemna şi o modificare a preţurilor. Astfel, un bilet la InterRegio va fi cu 12 la sută mai scump dacă distanţa era parcursă cu acceleratul şi cu 22 la sută mai ieftin dacă deplasarea se făcea cu un rapid. Rangurile trenurilor au fost ajustate, potrivit CFR, pentru a se realiza o aliniere la normele europene.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite